ניהול משאבי אנוש-הכנה מצויינת למבחנה+הערות מנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1147

תקציר העבודה

ממן 13
שאלה 1
א.השיטה של ניתוחים עיסוקים המתוארת בקטע היא ניתוח עיסוקים צוותים. זו לא שיטה המתוארת בקטע אלא השיטה המתאימה ביותר על פי נתוני הכתבה. הגדרה:שיטה זו יוצאת מתוך נקודת הנחה כי הדגש היום בארגונים רבים הוא לא היחיד אלא הקבוצה ולכן יש לאפיין מהן דרישות כתוצאה מהצורך לעבוד בצוות.
בקטע הנ"ל מתואר כי "ההנהלה היא סוד ההצלחה האמיתי". כלומר, שללא עבודת צוות ולכידות בין חברי ההנהלה, בהגדרה של ניתוח עיסוקים צוותים נוכל לראות כי המטרה והתהליך דומים לניתוחי עיסוק אחרים אולם נלקחים בחשבון גורמים המשפיעים על יעילות הצוות (פוליטיקה, מחנאות או היעדר ראייה של טובת הארגון כפי שמתואר בכתבה). בנוסף לזאת, מודל זה מתאים לארגונים בהם הבסיס הוא עבודת צוות – ולכן מתקיים כאן ניתוח עיסוקים צוותים. √ יפה מאד 10/10 ב.
*על פי 6.4.1 בשביל להעריך את טיב הקריטריון צריכות להתקיים 2 דרישות חובה:
1.רלוונטיות-קריטריון המגדיר את מידת הכישלון או הצלחה בתפקיד.
2.מהימנות-הציון שיושג על פי הקריטריון אינה ישתנה במבחן הזמן אלא אם כן חל שינוי אמיתי באיכות או בהתנהגות של העבודה./ זה פחות רלוונטי לתשובה. בקטע הנ"ל אנו רואים 3 קריטריונים למדידת "מנהל מצליח":
1.מנהלים הנמצאים בתפקיד לפחות עשר שנים-"רק בבחינה לאורך עשור או יותר אפשר לוודא שביצועי החברה הם אמיתיים ובני קיימא ,ורק בחינה במשך תקופה כזו יכולה לאשר שהמנהל הוא שאחראי לביצועים מוצלחים".
2.יצירת ערך משמעותי עבור בעלי המניות שלהם העומד על עשרות מיליוני ומילארדי דולרים -"כמעט כל המנהלים –