ניהול השיווק

סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 518

תקציר העבודה

ממ"ן 14 שאלה 1
ניגוד ותחרות בין ערוצי השיווק נגרם בדרך כלל כאשר גורם אחד בערוץ מונע מגורם אחר או מספרים גורמים להשיג את היעדים שלהם,קיימים מספר סוגי ניגודים:
א.ניגוד בערוץ שיווק אנכי-ניגוד בין רמות שונות באותו הערוץ,מספר שגורם אחד יתחיל בעימות עם גורם אחר בערוץ על מנת שזה יקרא ניגוד,,לדוגמא:כאשר קוקה קולה התעמתה עם יצרני הבקבוקים שלה,על שהם מייצרים בקבוקים גם למתחרים.
ב.ניגוד בערוץ שיווק אופקי-חיכוך בין אותם גורמים המרכיבים את רמת בארץ (נניח סיטונאי-סיטונאי),דוגמא טובה לכך הייתה כאשר בנטון הואשמה בהענקת זכייניות רבות מדיי דבר שהוריד את רווחיה באופן גורף.
ג.ניגוד רב ערוצי-ניגוד בין גורמי ביניים בערוצי ההפצה השונים של אותו היצרן,אשר מתחרים על אותו פלח השוק לדוגמא:מייסיס ובלומנגדילס-חנויות כלבו בארצות הברית התרעמו על העובדה כי קלווין קליין פתחו חנויות כלבו משלהם והתחרו הם באופן שווה ואפילו עם הנחות יותר גדולות,בעוד שהם מכרו את אותם הבגדים שנים רבות במחיר גבוה.
שאלה 2
הטענה לא נכונה- מדובר בפנייה אינפורמציונית חד צדדית עם השוואה עקיפה פנייה אינפורמציונית-היינה פנייה אשר מרחיבה את הידע על תכונות המוצר או התועלות שלו.אם מבחינה אסטרטגית רוצים להדגיש את התועלות …
שאלה 3
אסטרטגיית ההמחרה שננקטה בשאלה 3 ממן 13 היינה המחרת חדירה אשר שמה דגש על מחיר התחלתי זול מהמתחרים על מנת להגיע לפלח שוק מהר ככל שניתן.
סופר פארם היינה אחת מרשתות הפארם הגדולות –
שאלה 4
הטענה נכונה קידום מכירות צולב היינו שימוש במותג אחד על מנת לפרסם מותג אחר שאינו מתחרה בו לגמרי.הרשתות קפה גרג וצומת ספרים יצאו במבצע המיועד לסניפים הצמודים שלהם בלבד,כל לקוח שיקנה בקפה גרג מעל 50 ש"ח  יקבל שובר מתנה לרכישת ספר בצומת ספרים –