מבוא לפסיכולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 100
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1471

תקציר העבודה

שאלה מספר 1
א.      ניסוי "חצויי מוח":
מדובר בניתוח שנוהגים לבצע בקרב חולי אפילפסיה, שבו מנתקים את כפיס המוח, שהיא רצועת נוירונים המעבירה מסרים בין שתי ההמיספרות המוחיות, כלומר מנתקים את הרצועה המקשרת בין שתי החלקים של המוח, הרצועה שמעבירה מידע בין המיספרה אחת לשניה, ובכך מיקדו את ההתקף האפילפטי בצד אחד של המוח מבלי לאפשר לו לעבור לצד השני ובכך כל המיספרה פעלה באופן עצמאי וההתקף מוזער.
ספרי וגזניגה חקרו מהי הייחודיות של כל המיספרהü בקרב אותם חולי אפילפסיה שנותק אצלם כפיס המוח והציגו בפניהם גירויים חזותיים, שככלל אצל רוב בני האדם- מידע חזותי משדה הראייה הימיני נקלט בהמיספרה השמאלית ולהפך. המידע מגיע מידית להמיספרה השניה דרך כפיס המוח, אך לא כך בקרב חצויי המוח, שאצלם מידע המוצג בשדה הראיה הימיני נשאר בהמיספרה השמאלית בלבד –
משפטים/משפטים ב.      בעזרת ניסויי חצויי המוח ניתן לבדוק את הייחודיות של כל המיספרה. ההמיספרות אמנם מחולקות בצורה גסה לשני חלקים כמעט סימטריים אך הן אינן זהות בתפקודן ובמבנן. וכך כל המיספרה לא מודעת לגבי המידע שקלטה ההמיספרה הנגדית. באמצעות ניסויי חצויי המוח אנו למדים מה כל המיספרה מסוגלת לעשות ומה היא אינה מסוגלת לעשות עקב אותו ניתוק של כפיס המוח ששולל את מעבר המידע בין שתי ההמיספרות. אנו יודעים כי המיספרה –
משפטים/משפטים שאלה מספר 2:
א.      תופעת קביעות הגודל- הגודל הממשי של העצם לא משתנה בעינינו כאשר הוא מתקרב אלינו למרות השינויים בגודל הבבואה של העצם על הרשתית. כלומר, אנו לא מקבלים מידע רק מהבבואה של העצם על הרשתית אלא ממגוון רחב של רמזי מרחק. מערכת הראיה מחברת בין הרמזים לבין המידע מהרשתית על –
שאלה מספר 3:
א.      התיאוריה של בנדורה,  גישת  הלמידה החברתית.
 גישה זו מדברת על למידה באמצעות חיקוי, צפיה באחר. התנהגות האחר מהווה מודל לחיקוי. האדם רואה את המודל מבצע פעולה ומחקה אותו.
יתכן גם כי המודל כלל לא התכוון להיות מודל לחיקוי. בלמידה זו אנו  משתמשים …
מעולה. 20/20