עבודת הגשה (ממ"ן) מצטיין,ערוך כסיכום,עם טבלה מפורטת של דגמי הכיתות, סיכום חמשת הגישות בתחום מינהל חינוכי,מרכזי פעילות,סוגי בי"הס ועוד.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1401

תקציר העבודה

הוראה יחידנית                                                            מטלה מצטיינת  בציון 95.
שאלה 1:
א.
דגם 1
דגם 2
דגם 3
אופן הקבצת התלמידים התלמידים יושבים בטורים,שולחנות של שניים כשרווח מפריד בין שולחן לשולחן התלמידים יושבים בשורות,השולחנות הם של שניים אולם אין רווח ביניהם לשולחן הסמוך אלא מחוברים כבשרשרת,לשורה של 6 תלמידים התלמידים יושבים סביב שולחנות בצורת ח',פנים אחד לשני-רואים את כולם ולא רק את הגב או את המורה בלבד מיקומו של המורה מיקום מרכזי.
המורה בראש הכיתה מול שולחנות התלמידים,פני התלמידים פונים אליו מיקום מרכזי.
המורה בראש הכיתה מול שולחנות התלמידים,פני התלמידים פונים אליו המורה לא במרכז הכיתה וחלק מהתלמידים אף לא יושבים עם הפנים לכיוונו.
אופי פינות הלימוד או מרכזי הפעילות ומיקומן פינת לימוד אחת ומרכז פעילות אחד אך שניהם לא מאוישים,אין אפילו כסאות מסביבם משמע השימוש בהם אינו שוטף כלל.
מספר פינות לימוד ומרכזי פעילות מפוזרים בכיתה אבל אין סביבם כסאות ואינם מאוישים משמע הם לא בשימוש שוטף.
מרכזי הפעילות המפוזרים בכיתה אינם בשימוש שוטף.
מרחב הניידות לתלמידים ולמורה לתלמידים מרחב ניידות קטן יחסית,יש מרווח מוגדר בין כל שולחן לשולחנות שמצדדיו. ניידות המורה נמוכה.
ניידות מצומצמת ביותר.אין כל רווח בים השולחנות בשורה.
גם ניידות המורה מצומצמת והוא אל מול הכיתה בתחום שולחנו בלבד.
ניידות נמוכה של תלמידים היושבים ברצף,אך ניידות גבוהה של המורה.
ב.הדגמים המתאימים לשיטה הפרונטאלית הם דגם 1 ודגם 2 ,אשר ממשים את העיקרון לפיו המורה הוא מקור הידע הבלעדי,וזאת לפי מיקומו של המורה,…
חמשת הגישות המרכזיות בתחום מינהל חינוכי:
1)גישה מבנית-תפקודית:רואה את בית הספר כארגון חברתי,היררכי,ראש הארגון קובע את מטרות הארגון,והדרגים הכפופים לו אמורים לתפקד לצורך השגת המטרות האלו.
ככל שתהיה יותר הזדהות של העובדים עם מטרות הארגון,הארגון יתפקד באופן יעיל יותר.
2)גישת המנהל המדעי:גישה המבוססת על ארגון …