במבוא לתקשורת המונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1132
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

תקציר מטלת מנחה (ממ"ן) 12
1 0408 –  מבוא לתקשורת המונים (2014 א') שאלה 1
א. אסכולת פרנקפורט היא אסכולה ביקורתית הנשענת על הנחת היסוד של הגישה הניאו- מרקסיסטית, שלפיה  המשטר הקפיטליסטי בנוי על יחסי כוח וניצול ועל צבירה של הון ושליטה. הטענות המרכזיות של אסכולה זו הן שתקשורת ההמונים מנציחה את חלוקת המעמדות בחברה ומשמשת ככלי בידי המעמד השליט ובשימור הדומיננטיות שלו. התכנים, אותם יוצרת התקשורת,  אינם מציעים חלופה אידיאולוגית וחברתית בעבור הציבור, אלא משעתקים את המציאות החברתית ואת האידיאולוגיה השולטת ובכך נמנעת האפשרות לשינוי חברתי. על מנת  שתישמר היציבות החברתית, תעשיית תרבות ההמונים מספקת לציבור אשליה של שוויון.
 התכנים התרבותיים שהקהל צורך הם בידוריים, מסחריים ורדודים, הם מסיחים את דעתו מן  המציאות ויוצרים אצלו תודעה כוזבת שמונעת ממנו להבין את יחסי הכוחות האמתיים בחברה.
 התכנים מרגילים את הקהל לחשיבה צרכנית ודוחקים הצידה חשיבה אידיאולוגית ופוליטית. תקשורת ההמונים גורמת לקהל להיות אדיש לצרכיו האמתיים, היא מפחיתה את יכולתו של הקהל להתנגד לסדר הקיים ולבחור באידיאולוגיה אחרת, וכך היא מנטרלת אותו מכוחו .