תקשורת ודעת קהל 10716

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
ציון 99
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1529
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

ממ"ן
1 2
הקורס: 10716-תקשורת ודעת קהל חומר לימוד למטלה:פרקים ב-ג+מאמרים סמסטר:2012 ב' מועד אחרון להגשה: 23.5.2012
שאלה 1:
חלק א':
אסכולת הנושא העיקרי :(priming)אסכולה זו מבוססת על האסכולה של קביעת סדר היום, שלפיה התקשורת מעלה נושא לסדר היום, הקהל תופס את הנושא כחשוב ומקיים סביבו שיח ציבור ובין אישי והממסד נאלץ להגיב לשיח הציבורי והתקשורתי. התוספת של אסכולת הנושא העיקרי, היא שהתקשורת מסמנת נושאים מסוימים כחשובים יותר מנושאים אחרים והנושאים החשובים יותר יתפסו על ידי הקהל כדורשים טיפול ומענה מצד הממסד, כך שהלחץ על הממסד ומקבלי ההחלטות יגדל. בנוסף לכך התקשורת גם משפיעה על הקריטריונים שדרכם האנשים מעריכים את הפוליטיקאים בעיקר בזמן בחירות.
בעצם מדובר בתהליך שמתרחש על פי השלבים הבאים:
1.       נוצר שיח בינאישי בציבור –
שאלה 2:
סעיף א':
אסכולת טביעת המסגרת(framing): האסכולה הזו צומחת מתוך תיאוריית הבניית המציאות שלפיה לתקשורת יש אפשרות להשפיע על תפיסת המציאות של הקהל דרך אופן הסיקור שלה ביחס לנושאים שונים. המושג העיקרי הוא מושג המסגרת; מסגרת זו זווית הראיה שהתקשורת מדווחת על נושא מסוים, למעשה המסגרת היא הרעיון המארגן (הקו הסיפורי המרכזי) שמארגן את האירועים ונותן להם משמעות. יש לזכור שכל אירוע מורכב מהרבה מאוד פרטים, והמסגרת היא מאין תבנית שמסדרת את האירועים הללו ומספקת להם משמעות. בדרך כלל המסגרת באה לידי ביטוי כבר בכותרת של הסיקור.
המסגרת כוללת בתוכה סמלים, מונחים מסוימים או –
שאלה 3:
סעיף א':
במסגרת הדיון בשינוי דעה ברמת המיקרו נדונה תיאוריית הדיסוננס הקוגניטיבי, תיאוריה זו היא מונח בפסיכולוגיה המציין מצב בו מתקיים ניגוד פנימי בתודעתו או בתפיסת המציאות של אדם. בבסיסה, מתייחסת תיאוריית הדיסוננס הקוגניטיבי לגישה הפסיכולוגית לפיה הנטייה הטבעית של בני האדם היא לשמור על עקביות מחשבתית ורגשית. הדיסוננס הוא מושג גג המציין אי-התאמה ניכרת. המושג מציין מצב שבו ידע חדש עומד בסתירה או מנוגד לידע הקיים אצל אדם.
דוגמא למצב כזו, למשל אדם שתמך מאוד בעסקת שליט ותמך בשחרור מחבלים תמורת גלעד שליט, יקבל מידע חדש על כך שמחבל ששוחרר בעסקה רצח …