השפעת השימוש בידוענים בפרסומות על מרכיבי יעילות המסר הפרסומי המועבר באותן פרסומות - עבודה מצטיינת

תקציר העבודה

1 . שם הקורס : ניהול הפרסום
2 . נושא העבודה : השפעת השימוש בידוענים בפרסומות על מרכיבי    יעילות המסר הפרסומי המועבר באותן פרסומות.
 
3 . ההשערה המרכזית של המחקר : קיים קשר חזק חיובי בין הופעת    ידוענים בפרסומות לבין יעילות המסר הפרסומי המועבר באותן פרסומות
4 . תאריך :  06/02/2012
                תוכן העניינים
                                                        מס' עמודים
1 .      מבוא
—        3-4
2 .      יתרונות וחסרונות השימוש בידוענים בפרסומות –…        5-8            
3 .      מאפייני הידוענים
3 .1  כוח משיכה/אטרקטיביות -..       9-10
3 .2  מומחיות       10-11 
3 .3  מהימנות         11
3 .4  אמינות .      11-12
3 .5  פופולאריות/אהדה .         12
4 .  פרמטרים נוספים המשפיעים על יעילות המסר הפרסומי      4.1  מידע שלילי המתפרסם על הידוענים -..      13-מנהל עסקים      4.2  התאמה בין הידוען למותג -.         מנהל עסקים      5.  סיכום ומסקנות –..       משפטים-17                                                                                                                                                              6.   ביבליוגרפיה .        18

1 .    מבוא   התחרות בין הפירמות הפכה להיות כיום יותר אינטנסיבית. השינוי בסגנון חיים של הצרכנים חייבה ומחייבת את מנהלי הפירמות לקדם ולפרסם את מוצריהם בדרכים יותר משכנעות. פרסום יצירתי הפך להיות חלק חשוב באסטרטגיית השיווק של פירמות רבות וזאת על מנת לבדל את עצמם מהמתחרים ובכך לקדם את מוצריהם בפני קהל היעד. אחד מהדרכים היצירתיות בפרסום הוא שילוב ידוענים (סלבריטאים) בפרסומות המשמשים מעין פרזנטורים וכדוברים של הפירמות שאת מוצריהם הם מציגים ומפרסמים. (Hudha & Hidayat, 2009)   ידוענים החלו לפרסם מוצרים החל מסוף המאה ה-19  וכיום השימוש בידוענים בפרסומות הפך לכלי מאוד פופולרי לפרסומאים ולראיה כ – מנהל עסקים-19 אחוזים מכלל הפרסומות שעלו לאוויר בשנים האחרונות בארה"ב מכילות ידוענים אשר מציגים מוצרים ומותגים, כמו כן – האחוזים גבוהים יותר בחלק מהמדינות מחוץ לארה"ב Elberse &Verleun, 2011)).
הבעיה המחקרית בעבודתי אני אבחן את השפעת הופעתם של ידוענים בפרסומות על כל אחד ממרכיבי יעילות המסר הפרסומי המועבר באותן פרסומות.
במילים אחרות, האם קיים קשר בין רמת ביצועי המסר הפרסומי (יעילות העברת המסר הפרסומי – משתנה תלוי) לבין נוכחות ידוענים בפרסומות (שימוש בידוענים כדוברים – משתנה בלתי תלוי) השערת המחקר השערת המחקר שלי היא שקיים קשר חזק חיובי בין הופעת ידוענים בפרסומות לבין יעילות המסר הפרסומי המועבר באותן פרסומות.
במילים אחרות, המסרים הפרסומיים המועברים ע"י ידוענים הם יותר יעילים (ביצועי המסרים יותר טובים) מאשר מסרים פרסומיים המועברים ע"י דוברים שהם לא ידוענים.
הגדרת המשתנים המשתנה התלוי (יעילות העברת המסר הפרסומי) מחולק למספר משתני משנה : שינוי עמדה כלפי המותג/מוצר, כוונות רכישה של אותו מותג/מוצר וזכירות המסר הפרסומי.
המשתנה הבלתי תלוי (נוכחות ידוענים בפרסומות) מחולק למספר משתני משנה : התאמה בין המוצרים לידוענים המפרסמים אותם, מידע שלילי המתפרסם על אותם ידוענים, האטרקטיביות שלהם, האמינות שלהם, המהימנות שלהם, המומחיות/מקצועיות שלהם, הפופולאריות שלהם ומידת האהדה כלפיהם.
בעבודתי אני אבחן  איזה פרמטר (הקשור לידוענים) הכי משפיע על מרכיבי יעילות המסר הפרסומי ואיזה פרמטר הכי פחות משפיע על האפקטיביות של המסר הפרסומי.
שיטת המחקר סקירה וניתוח של ספרות מקצועית ומחקרית המבוססת על 4 מאמרים באנגלית.
כל המאמרים נותנים מענה להשערת המחקר שלי ועוסקים בקשר בין הופעת ידוענים בפרסומות לאפקטיביות של המסר הפרסומי המועבר באותן פרסומות הן מבחינה תיאורטית והן מבחינה מחקרית.