בניהול הפרסום

תקציר העבודה

     שאלה מס' 1
     ישנם 5 כללי אצבע לקביעת היקף תקציב הפרסום:
 השיטה ההיסטורית – עפ"י שיטה זו, תקציב הפרסום הנוכחי של חברה יהיה זהה לתקציב הפרסום שלה בשנה  הקודמת.
שיטת המטלות והמטרות – שיטה שלפיה קובעים את תקציב הפרסום בהתאם למטרות וליעדים של החברה.
שיטת האחוז ממכירות – עפ"י שיטה זו, תקציב הפרסום נקבע לפי אחוז מסך מכירות של השנה החולפת או עתידית.  שיטת התקציב התחרותי – התקציב נקבע בהשוואה לתקציב הפרסום של המתחרים באותו ענף.
שיטת ההתאמה ליכולת הפירמה – תקציב הפרסום מורכב משאריות של תקציב החברה לאחר כלל הפעילות של אותה חברה.
                                                                             קריטריונים להשוואה          כללי האצבע         גודל החברה  מידת ההתערבות של  משרד הפרסום בקביעת  התקציב   תפיסה עסקית השיטה ההיסטורית  שכיח בחברות גדולות ללא התערבות של משרד הפרסום – התקציב קבוע מראש  תפיסה חשבונאית שרירותית שיטת המטלות והמטרות  שכיח בחברות גדולות המפרסם וסוכנות הפרסום דנים יחד אילו מטרות ויעדים ברצונם להשיג ובכך נקבע תקציב הפרסום ע"י שניהם תפיסה עניינית ואופטימאלית.
תכנון אסטרטגי בפרסום לפני קביעת תקציב פרסום שיטת האחוז ממכירות  שכיח בחברות גדולות ללא התערבות של משרד הפרסום המפרסם מחליט מה יהיה האחוז המופנה לפרסום כוללנית ושרירותית– פרסום לשם הגדלת מכירות של מוצר קיים שיטת התקציב התחרותי  שכיח בחברות קטנות ללא התערבות של משרד הפרסום.
המפרסם קובע את תקציב הפרסום עפ"י  תקציב הפרסום ונתח השוק של החברות המתחרות.
תפיסה הגנתית מכיוון שאין היכרות טובה עם השוק והענף בו פועלת הפירמה המפרסמת, חיקוי המתחרים שיטת ההתאמה ליכולת הפירמה  שכיח בחברות קטנות ללא התערבות של משרד הפרסום.
המפרסם מקצה לפרסום את שאריות תקציב החברה לאחר כלל הפעילות שלה אין תכנון אסטרטגי.
תפיסה עסקית צרה לטווח קצר הכוללת בתוכה אי ודאות וחוסר יכולת תכנון ניתן לראות עפ"י הטבלה , כי חמשת כללי האצבע לקביעת תקציב הפרסום אכן אינם שונים זה מזה וכי יש המון נקודות דמיון ביניהם וגם לא מעט קריטריונים אחידים להשוואה ביניהם (קריטריונים אחידים נוספים להשוואה:
עוצמת התחרות בענף, נתח השוק של המותג ועוד), לכן הטענה נכונה.