האסטרטגיה השיווקית של חברת " אחלה "

תקציר העבודה

1 .
קהל המטרה של המותג "אחלה" הגדרה תמציתית של קהל המטרה:
החומוס הוא מוצר המוני המיועד לכולם: גברים, נשים, ילדים ומבוגרים ויוצאי כל העדות. עם זאת המאמצים מכוונים לעבר קהל "משפחתי"          (בתי אב) עם דגש על האישה כמבצעת הקנייה העיקרית, ובעלי המאפיינים הבאים:
·     צרכנים אשר צורכים חומוס חלק, אך עדיים מעוניינם לגוון ומחפשים טעם מיוחד ושונה.
·     אנשים אשר מעריכים אוכל טוב, אותנטי, לא מתפשרים על האיכות ומחפשים את הדבר האמיתי.
בסיס התנהגותי ·    תפקידי החלטה "אחלה" מכוונת את מאמציה השיווקיים, את האריזה והפרסום למין הנשי במשפחה ובבתי האב כמבצעת הקנייה העיקרית, כלומר המותג "אחלה" פונה לקונה למרות שהוא מוצר המוני המיועד לכולם: גברים, נשים, מבוגרים, ילדים ויוצאי כל העדות.
בסיס פסיכוגרפי ·    אישיות וסגנון חיים "אחלה" העניקה אישיות למותג שלה ולמוצריה התואמת את אישיות וגנון החיים של הצרכנים/לקוחות שלה. ישיות וסגנון חיים זה כולל בתוכו דרישה למוצר "עממי" טעים ולא יקר, אך יחד עם זאת הצרכנים דורשים חומרי גלם טריים וטעימים היישר מהשדה, מרכיבים בריאים יותר בתהליך הייצור ומותג ששם דגש על "המקום ממנו הוא בא" ומכאן הסלוגן ש"אחלה" בחרה- "אחלה טעם מתחיל בשדה".
3 .
אסטרטגיית הבידול והמיצוב של המותג משתני בידול אסטרטגית הבידול של המותג "אחלה" בשנים 2011-2013
כוללת את משתני הבידול הבאים:
·     מוצר אריזות- אריזות המוצר שודרגו תוך שימת דגש מיוחד על נוחות הפתיחה והסגירה, לצד תקשור מרכיבי המוצר ו"מתן כבוד" לירקות ולרכיבים הטריים.
ביצועים- מרכז הפיתוח של החברה בכרמיאל "המרכז הקולינרי" עבר במהלך השנתיים האחרונות שידרוג שנועד לתמוך בחדשנות המוצרית אותה יישם המותג, כמו גם לעמוד בדרישות הגבוהות לשמירה על הטעם והאיכות.
מפה תפיסתית