קורס לקיות למידה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | ממן 11 בציון 95 |
ציון | 95 |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 7183 |
מספר מקורות | 10 |
תקציר העבודה
קורס: ליקויי למידה ציון :95
תשובה לשאלה 1
א. ציינו והסבירו את 6 הרכיבים בהגדרת לקויות למידה, המופיעים במאמרם של Allsopp and Mercer (1996)Mercer, Jordan,.
1 .מרכיב אקדמי: המרכיב האקדמי נוגע לביצועי התלמיד בתוכנית הלימודים הבית ספרית.זהו גורם קריטי המאופיין בבעיות אקדמיות כמו:קשיים בקריאה ,בכתיבה ,חשבון כל אלה קשורים לתהליך הלמידה.כמו כן ,קריטריונים אלה קובעים קשיים בכתב ,הבנת הנקרא ,איות וחישובים מתמטיים.זהו המרכיב הראשון בזיהוי ליקוי למידה עם בעיות אקדמיות וגורם קריטי בהגדרת הלקות. למשל: אם באבחון יש פער של שנתיים (זה יכול להיות בכל תחום)לפי כך יש צורך לבחון בתחומים שונים כמו: שפה,שמיעה,בהיבטים מוטוריים ,זיכרון הקשב,תפיסה מרחבית חזותית. קשים אלה עלולים, מן הסתם, לגרום להנמכה בתפקוד בכל מקצועות הלימוד- יפה. הנמכות-תפקוד אלה נשענות על קושי באחד או יותר מן המנגנונים הקוגניטיביים הבסיסיים המתבטאים בתפיסה ועיבוד חזותיים – הבחנה בפרטים, בסמלים גרפים, בכיוונים, בין דמות לרקע וראיית השלם על חלקיו. תפיסה ועיבוד פונולוגיים – הבחנה בין צלילים דומים, זיהוי ובידוד צליל מתחילת מילה ומסופה,