לקויי למידה-פרו סמינריונית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3104
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

עבודה פרו סמינרריונית ציון
1 00 נושא העבודה:" עמידות המשפחה כגורם סיכון וכגורם מגן מפני נשירה מבית הספר בקרב ילדים לקויי למידה".
שאלת מחקר: מהן השלכות עמידות המשפחה כגורם  סיכון  וכגורם מגן על  הנשירה מבית הספר בקרב ילדים לקויי למידה?
יפה.
הנושא והשאלה מנוסחים היטב. ראשי פרקים:
1.       לקויי למידה הגדרה.
1.1    מאפייני ילדים עם לקויות  למידה.
2.   גורמי מגן משפחתיים עבור הילד עם לקות הלמידה.
2.1  לכידות ותמיכה  של המשפחה  המהווה גורם מגן לילד לקוי הלמידה.
2.2  האווירה המשפחתית כגורם מגן לילד לקויי הלמידה.
 3.   גורמי סיכון משפחתיים עבור הילד  עם לקות למידה.      
3 .1  חוסר  שיתוף הפעולה בין בני המשפחה המהווה גורם סיכון לילד לקויי הלמידה.
3.2      ציפיות נמוכות של  ההורים מהילד לקוי למידה המהווים גורמי סיכון לילד לקויי הלמידה.
כאשר הנשירה היא חלק מהנושא ומשאלת המחקר, על ראשי הפרקים להציגה ולחבר בין עמידות המשפחה –כגורם סיכון/מגן מפני נשירה.
4 .דיון בנושא.
      5. סיכום ומסקנות.
      6 . .ביבליוגרפיה.
הגדרות:
פרק
1 :  לקות למידה- הינה קושי ברכישת מיומנויות  למידה בסיסיות, על רקע נוירולוגי. אין הכוונה לקשיי למידה הנובעים מפיגור שכלי, פיגור סביבתי או מבעיות רגשיות מכבידות.לקות למידה באה לידי ביטוי בפער גדול בין היכולת הכוללת של הילד והרמה המצופה ממנו בהתאם לגיל או לכיתה ובין רמת תפקודו בפועל.
פרק
2 :גורמי מגן משפחתיים עבור הילד עם לקות הלמידה.
***העבודה היא עבודה פרה-סמינריונית, ראשי הפרקים המפורטים משקפים את הפרקים המוצעים לעבודה הסמינריונית המלאה ואינם נכללים במלואם בעבודה זו