תכנון לימודים, הוראה והערכה + הערות מנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 100
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1691
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) מנהל עסקים  מועד אחרון להגשה: משפטים.12.13
שאלה
1 ערכו השוואה בין ארבע האסטרטגיות: הוראה- למידה פרונטלית לפי דירוג של קבוצות גיל, הוראה- למידה לקראת שליטה, הוראה-למידה בקבוצות קטנות והוראה- למידה יחידנית. פרטו את השונה והשוו ביניהן מבחינת המורה ומבחינת התלמיד. (מומלץ לערוך את ההשוואה בטבלה). פרונטאלית לפי דירוג של קבוצות גיל למידה לקראת שליטה למידה בקבוצות קטנות למידה יחידנית רציונל השיטה ושיטות ההוראה מתאימות לאסטרטגיה קריטריון הגיל קשור בהנחה של שוויון בין בני האדם שהצדיקה הנהגת דרך דידקטית  אחת לכל התלמידים, כולם לומדים את אותם דברים באותו פרק זמן ובאותה הדרך. הסיבה לכך היא שלתלמידים בני גיל כרונולוגי דומה יש פוטנציאל דומה של כשרי חשיבה ומיומנויות. שיטות הוראה מתאימות: שיטת הביאור, שיטת ההדגמה.
המורה משמש מתווך בין גופי הידע לתלמיד. שיטת ההוראה היא חד כיוונית.
הגישה מבוססת על ההנחה שרוב התלמידים מסוגלים להגיע לשליטה מרבית בכל מקצועות הלימודים בתנאי שהמערכת רגישה לנטיותיהם ולקשייהם. למעשה מתאימים את שיטת הלמידה היעילה עבור התלמיד ומקצים לו זמן לשם הלמידה. כל שיטות ההוראה מתאימות אך צריך להתאימן לסגנון הלמידה של כל תלמיד ולאופי חומר הלימוד.
השקפה חינוכית פיידוצנטרית- בתחום החברתי- קב' קטנה היא מסגרת אינטימית ושיתופית המטפחת שיתוף פעולה. בתחום הלימודי הקב' היא צוות מוחות לכן התוצר הסופי של העבודה הקבוצתית עשיר יותר ברעיונות ומגובש יותר מעבודתו של היחיד. בתחום                            הריגושי הנעתי- הגישה תורמת למוטיבציה וכך מתפתח עניין בלימודים. שיטות ההוראה המתאימות הן:
שיטת החקר, שיטת ההדגמה, שיטת הפעלתנות ולעיתים אף אץ שיטת ההוראה- למידה לקראת שליטה.
הגישה רואה בתלמיד כיחיד בעל תכונות ייחודיות שחבר בקב' הטרוגנית. לפי ההוראה היחידנית יש להתאים לא רק את השיטות, האמצעים ותנאי הסיבה לתלמידים שונים אלא אף להתאים מטרות שונות לתלמידים שונים.
כל שיטות ההוראה מתאימות בשילוב מתאים לתלמיד ולהתקדמותו.
…50 שאלה
2 קראו את מאמרה של ניבה ולנשטין "חשיבה, למידה ותכנון לימודים" והסבירו את גישתו של ויגוטסקי המופיע במאמר. לאיזו אסטרטגית למידה קרובה ביותר גישתו של ויגוטסקי. הסבירו.