התיאטרון הישראלי קונפליקטים ותהליכי שינוי- 10919
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | התאטרון הישראלי: קונפליקטים ותהליכי שינוי |
מילות מפתח | ציון 100 |
שנת הגשה | 2014 |
מספר מילים | 3140 |
תקציר העבודה
קראו את הפרק הראשון "שנאת עצמו" ביהדותו של התיאטרון הישראלי, עמ' 23-37
א. מדוע יוצרים ישראלים בוחרים בטרטיף כדי לייצג את יחסי דת ומדינה על הבמה? (
5 נקודות) טרטיף של מולייר הוא קומדיה ביקורתית וחריפה על הממסד הדתי. במרכזו טרטיף דתי צבוע ומתחסד, המצליח לשטות באורגון בעל הבית החוזר בתשובה המעוצב כחסיד שוטה, למרות אזהרותיהם ההגיוניות. של בני ביתו. למעשה, טרטיף רודף בצע ועל תאבון מיני מפותח. טרטיף מצליח לקחת את רכושו של אורגון בערמה, וגם כאשר אורגון מגלה כי טרטיף מנסה לפתות את אשתו ומסלקו, טרטיף כבר עם המסמכים בידיו. אך נציג המלך משיב את הסדר על כנו באופן של דאוס אקס מכינה ממש. בגרסת הרב קמע, הם נשארים חסרי כל. סטראוטיפ על היהודי רודף פצע ומין שמכונה סטראוטיפ טרטיפי ע"י דן אוריין