התיאטרון הישראלי קונפליקטים ותהליכי שינוי
קורס 10919 , ממ"ן 12 , ציון 88
ממ"ן
התיאטרון הישראלי קונפליקטים ותהליכי שינוי ממן 12 ציון 88
העבודות בקורס: עבודת סמינריון, ממ"ן 11, ממ"ן 12, ממ"ן 13,
התיאטרון הישראלי קונפליקטים ותהליכי שינוי ממן 12 ציון 88
התיאטרון הישראלי קונפליקטים ותהליכי שינוי ממן 11 ציון 73
תוכן עניינים מבוא 3 השסע הדתי-חילוני 4 עליית הימין הדתי-לאומי-החרפת השסע 4 תיאטרון בחברה 5 קונטקסט חברתי-פוליטי 5 רפרטואר 6 המחזה-דוחקי הקץ 6 סיפור העלילה 9 התכוונות 12 אינטר-טקסטואליות אופקית 13 טקסט 14 דמויות 14 סוציו-נרטיב 18 סוציו-סמיוטיקה 21 סוציו-לינגוויסטיקה 22 התקבלות 22 סיכום 25 ביבליוגרפיה 25 מבוא עבודה זו עוסקת במחזה "דוחקי הקץ", שנכתב […]
ממ"ן 11. שאלה 1. שני המחזות שבחרתי כדי לעמוד על עיצוב דמות הערבי הם ״אללה כרים״ שנכתב ב- 1912 והמחזה ״הם יגיעו מחר״ אשר נכתב ב- 1950. המחזה ״אללה כרים״ מאת ל״א אריאלי מייצג את מחשבות היהודים לגבי הערבים, מצד המחזה מציג איך היהודי בז לדמות הערבי ומצד אחר מקנא בשורשיות שלו וחיבורו לאדמה. המחזה […]
מטלת מנחה (ממ"ן)13) יום שלישי ה' סיון תשע"ד קורס: התיאטרון הישראלי קונפליקטים ותהליכי שינוי- 10919 שאלה מס' 1: כיצד האביזר סכין ושפתו של קזבלן מעצבים את הסטראוטיפ מרוקו-סכין? יש להדגים באופן מפורט מהמחזה?. הסטריאוטיפ מרוקו- סכין הינו סטריאוטיפ המציג את המזרחי המרוקני כפרא אדם, אלים ובעל מזג חם, חמום מוח, בעל פתיל קצר ועצבני, תוקפן, […]
קראו את הפרק הראשון "שנאת עצמו" ביהדותו של התיאטרון הישראלי, עמ' 23-37 א. מדוע יוצרים ישראלים בוחרים בטרטיף כדי לייצג את יחסי דת ומדינה על הבמה? ( 5 נקודות) טרטיף של מולייר הוא קומדיה ביקורתית וחריפה על הממסד הדתי. במרכזו טרטיף דתי צבוע ומתחסד, המצליח לשטות באורגון בעל הבית החוזר בתשובה המעוצב כחסיד שוטה, למרות […]
2013/6/13 מטלת מנחה (ממ"ן) 13 קורס: התיאטרון הישראלי קונפליקטים ותהליכי שינוי- 10919 שאלה 1 1 . קראו את המחזה קזבלן ואת הפרק 3 בבעיה עדתית בתיאטרון הישראלי עמ' 77. א. כיצד הסטריאוטיפ מרוקו-סכין מעצב את דמותו של קזבלן במחזה? הסטריאוטיפ מרוקו- סכין הינו סטריאוטיפ המציג את המזרחי המרוקני כפרא אדם, אלים ובעל […]
מטלת מנחה (ממ"ן) 11 קורס: התיאטרון הישראלי קונפליקטים ותהליכי שינוי- 10919 שאלה 1 תחילה אציין כי דמות הערבי נתפסה באופן שונה במהלך השנים כתוצאה מתהליכים חברתיים ופוליטיים הקשורים לעימות בין הצדדים. ההצגות בהן נתבקשתי לערוך השוואה בין דמות הערבי הוצגו בתקופות שונות (תחימת התקופות כאמור משנה את אופי תפיסת הערבי בעיני ההגמוניה וזאת בעיקר בשל […]
קורס: התיאטרון הישראלי קונפליקטים ותהליכי שינוי- 10919 תאריך 5.5.14 קראו את הפרק הראשון "שנאת עצמו" ביהדותו של התיאטרון הישראלי, עמ' 23-37 א. מדוע יוצרים ישראלים בוחרים בטרטיף כדי לייצג את יחסי דת ומדינה על הבמה? ( 5 נקודות) טרטיף של מולייר הוא קומדיה ביקורתית וחריפה על הממסד הדתי. במרכזו טרטיף דתי צבוע ומתחסד, המצליח לשטות […]
התיאטרון הישראלי קונפליקטים ותהליכי שינוי ממן 12 שאלה 1א' העיסוק בעימות שבין החילוני לדתי בתרבות הישראלית הוא דוגמה מובהקת למעורבותו הפעילה של התיאטרון הישראלי במציאות ובתהליך השתנותו של "הדימוי העצמי הקיבוצי" של קבוצה חשובה בחברה הישראלית. הסטריאוטיפ בתיאטרון הוא ביטוי להתייחסות סטריאוטיפית של החילוניים אל הדתיים ובמיוחד אל החרדים , מתאפיינים במאפיינים חיצוניים בולטים ברוב […]
התיאטרון הישראלי ממן 11 שאלה 1 המחזות "הם יגיעו מחר" של נתן שחם (1949), ו"דו קיום" של מוחמד ותד (1970), נכתבו בתקופות שונות שבהן היו מאורעות שונים אשר השפיעו רבות בהתייחסותן לקונפליקט הערבי ישראלי . ייצוגם של מחזות אלה משקף את התקופות השונות והדעות השונות, בהקשר לסכסוך הערבי ישראלי שהיה עוד מקום המדינה. בין השנים […]