מבוא לתקשורת המונים
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | 13, האוניברסיטה, המונים, הפתוחה, מבוא, מטלת, מנחה, פתרונות ממנים האוניברסיטה הפתוחה, תקשורת |
שנת הגשה | 2014 |
מספר מילים | 1599 |
מספר מקורות | 4 |
תקציר העבודה
עבודה בציון 98 !!! עקרונות החירות וחופש הביטוי שקיימים באמצעי תקשורת ההמונים מצריכים גישה זהירה מאוד ולכן יש אפשרות להפעיל פיקוח ורגולציה על אמצעי התקשורת והתכנים.
האינטרס הציבורי הוא מכלול הצרכים והתביעות השונות מתקשורת ההמונים,הנוגעים לטובת הציבור ודאגה לו.
גורמים שונים ומגוונים מגדירים את האינטרס הציבורי,ולכן לא ניתן לכפות על התקשורת למלא את אותו האינטרס באופן מקיף וכולל.
דוגמאות מתקשורת ההמונים הקיימות סביבנו לטענות המובאות כלפי הגלובליזציה הן:
אימפריאליזם תרבותי הוא מהלך כוחני המנסה לשלוט במרחב התרבותי של חברה אחרת,ולערער אותו.
המושג אימפריאליזם תרבותי צמח לאחר מלה"ע ה2,שלאחריה החלו לזרום חדשות ותכנים אמריקאים לכל רחבי העולם,במטרה להעביר לעולם ערכים של התרבות האמריקאית,בעיקר לאזורים פחות מפותחים בעולם.