הצעת מחקר בנושא כיצד מצטיירת דמות הבוגר האידיאלי, כפי שהיא משתקפת במערך האינדיקטורים, ובאיזו מידה היא עונה לאתגרי החינוך בעידן הפוסט-מודרני – מורים בעולם של שינוי: מגמות ואתגרים

סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1470
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

ממ"ן 13 – מורים בעולם של שינוי: מגמות ואתגרים הצעה רשמית לעבודה סמינריונית מבוא
"החינוך הוא תהליך של מהפכה מתמדת, של שינוי בלתי פוסק, עצור את השינוי וההתחדשות ונטלת נשמתו של חינוך." (כהן, 1983, עמ'  9). לדעתי, משפט זה רלוונטי היום יותר  מאי-פעם, בעידן שבו הכול משתנה כל כך מהר. אבירם (1999) טוען כי מערכת החינוך נמצאת במשבר עמוק עקב המעבר מהעידן המודרני לעידן הפוסט-מודרני. עידן שהוא תוצאת מהפכות המחשוב, התקשורת ומהפכות טכנולוגיות נוספות. החברה הפוסט מודרנית מאופיינת בשינויים בדפוסי החשיבה, תפיסת עולם, יחסים חברתיים והיבטים תרבותיים עם דגש על מעבר מתפיסה אובייקטיבי סטית, חד ממדית של המציאות לתפיסה רלטיבי סטית-יחסית. האם, בעידן זה של חברה כל כך דינאמית ופלורליסטית, ביה"ס נותר מדשדש מאחור? האם  ביה"ס עדיין רלוונטי? עבורי, כמורה בבית ספר תיכון, שאלה זו שאלה מהותית …