ג'נוסייד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 95
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1332

תקציר העבודה

בס"ד ג'נוסייד ממ"ן 13
שאלה
2 :
א. הקולקטיביזציה בבריה"מ:
רעיון קולקטיביזציה מתבסס על שלושה שלבים:
1.
הקמתם של חוות שנמצאים בבעלות המדינה.
2.  החרמת היבול
3 . הקצבת מזון לאוכלוסייה האזרחית.
מטרות הקולקטיביזציה בברית המועצות כללו כיבוש של הכפרים על ידי השלטון מתוך מטרה סופית לשבור את ההתנגדות של האיכרים שהחלה בשנת 1921 וליצור בסיסי שליטה באזורים הכפריים  ובנוסף ליצור מצב שהשלטון שולט באספקת מזון לערים.
דרכי הביצוע:
ב-27
לדצמבר 1929 הכריז סטלין על "הקולקטיביזציה". במסגרת הקולקטיביזציה בוטל מעמד הקולקים בכינוס החקלאים המרקסיסטים, הקמת מסגרות משק קולקטיביות באזורים הכפריים – קולחוזים ובמקביל על איסור אחזקת חוות חקלאיות פרטיות. רכוש הקולקים שהחזיקו חוות כאלה הוחרם.
מבנה המשק החקלאי נהרס כליל מכיוון שפקידי המפלגה שמונו לעמוד בראש הקולחוזים לא היו בעלי הידע הניהולי  הדרוש לנהל את העבודה וכתוצאה מכך נוצר מחסור במומחים מקצועיים. הצאן שהוחרם לא הוחזק בתנאים הדרושים ולכן לא שרד, והתפוקה החקלאית ירדה באופן דרמטי. במסגרת הקולקטיביזציה השלטונות דרשו מהחקלאים למכור למדינה את כל התוצרת החקלאית שלהם, כולל זו שנועדה למחייתם .כתוצאה מכך לא נותר להם מזון ורעב כבד שרר באזורים רבים.
הקולקים גורשו לאזורים המרוחקים של ברה"מ כגון סיביר, אורל, וקזחסטן  וכתוצאה מכך מתו ממחלות ומתת תזונה ברכבות ובמחנות שבהם תנאי החיים היו קשים ביותר. רבים מהקולקים לא הצליחו לשרוד וחלקם הוצאו להורג.