דיני חוזים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 90
שנת הגשה 2014
מספר מילים 3130

תקציר העבודה

ממ"ן   11

1 א.    עילה: חוסר תו"מ בקיום חוזה  ס' 39 לחוה"ח  מתבטא בהעדר חריצות שיתוף פעולה הנדרש לביצוע החוזה. רונית יכולה לטעון שלנוכח העובדה שאלי ידע שרכשה את המונית לצורך פרנסתה  היה צריך למהר להחזיר את הזכות הציבורית על המונית ומשלא עשה כך לא נהג  בתו"מ.
בחוזה בין רונית לאלי נקבע שאלי יחזיר את הזכות הצבורית תוך "זמן סביר" רונית יכולה …
פס"ד  אבו זיד נ מקל ברוך  (עמוד 166) הדן בזכות ביטול חוזה בעקבות הפרתו בהקשר לעקרון תו"מ .  פסק בית המשפט הגיע למסקנה שאכן היתה הפרה יסודית של החוזה כמו גם התיחס לפרק הזמן שחלף מתום הארכה שניתנה לקיום החוזה ועד למתן הודעת ביטול …
ג.
אלי טוען שלא כל הפרטים הרלוונטים סוכמו בכתב לפיכך החוזה מתבטל. לפי סעיף 23 לחוה"ח  חוזה יכול שייעשה בעל פה, בכתב או בצורה אחרת.ייתכן שחלק מהפרטים שלא סוכמו בין רונית לאלי סוכמו בינהם בעל פה.

2א.   עילה: חוסר תו"מ במשא ומתן  (ס 12 א חוה"ח)  לכל צד במשא ומתן עומדת הזכות העקרונית לפרוש ממנו בכל עת  אך גם פרישה ממו"מ צריך שתעשה בתום לב.
פרישה שאינה מודרכת משיקולים עניינים חשודה בהעדר תו"מ וטעונה ברור עובדתי. ככל שהמשא ומתן נמצא בשלב מתקדם יותר נדרשת סיבה משמעותית יותר לפרישה ממנו.
עופר יכול לטעון שיולי לא נהגה בתו"מ כשפרשה מהמשא ומתן סעיף12 חוה"ח שכן המשא ומתן בינהם הגיע לשלב מתקדם ביותר שכן הסכימו על "הסכם עקרונות" המכיל את …
.
ב.      הסעדים: פיצויים (ס 12 ב חוה"ח) בעד הנזק שנגרם עקב המשא ומתן מדובר בפיצויי הסתמכות "פיצויים שליליים" כלומר ההוצאות שהוצאו עקב הכניסה למשא ומתן העמדת עופר באמצעות כסף במצב שבו היה נתון לפני המשא ומתן ואלמלא הופרה כלפיו החובה לנהוג בתום לב במהלך המשא ומתן.
הפסיקה החדשה קבעה כי נתן במקרים חריגים לקבל מכוח ס 12 ב יכול עופר לקבל גם פיצויים חיובם פיצויי …
ג.       תחולה פרסונלית : לפי ס 12 חוה"ח המחייב לנהוג בתום לב ובדרך מקובלת על כל אדם הנוטל חלק במשא ומתן ולא רק על מי שהופך אחר כך צד בחוזה שנכרת. עצם ההשתתפות במשא ומתן היא אמת המידה לתחולתו של סעיף 12 לחוה"ח.
לפי הנשיא שמגר "חלה החובה על כל מי שנוטל חלק במשא ומתן גם כאשר הוא איננו אלא שלוחם של אחרים". מכאן העילה המצויינת בסעיף א מופנית גם כלפי עו"ד של יולי, ובהמשך לכתוב בסעיף ב גם עו"ד של יולי כשלוח על ידה  עשוי להתחייב בפיצויי נזק לפי סעיף 12ב  צד שלא נהג בתו"מ חייב לצד השני פיצויים.
פס"ד פנידר נ קסטרו (עמוד 90) דן בדיני שליחות ,ובהטלת חבות פיצויים גם                       על מי שאינו צד בחוזה אלא רק שלוח .
3
א .1 בחינת ההצעה  חוזה נכרת בדרך של הצעה וקיבול  . הצעה סעיף 2 חוה"ח  יש לבחון את יסוד המסויימות והגמה"ד.
מסויימות: האם המכתב כולל את כל הפרטים המהותיים לעסקה? מחיר: יש , שמות: יואל …