תורת האישיות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 2552
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

רציונליזציה
1 . ערן הוא כבד משקל אינו מצליח לרדת במשקל וזאת משום שלטענתו אשתו מרבה לקנות דברי מתיקה.
    ערן אינו מסוגל להתמודד עם הדימוי העצמי הנמוך שלו כשמן ולכן הוא נותן תירוץ הגיוני.
2 . יערה בת 28 היא סטודנטית לתואר שני, ללא זוגיות תקופה ממושכת. במסיבת רווקות לאחת     מחברותיה טענה יערה שהיא מתכוונת להתחתן אך ורק לאחר שהיא תסיים את עבודת התיזה. ליערה         דימוי עצמי נמוך מכיוון שהיא עדיין בודדה בגיל זה ולכן נותנת תירוץ הגיוני למצבה.

3 . בתוכנית הטלוויזיה " לרקוד עם כוכבים" המשודרת בערוץ השני, מעד השחקן אלון אבוטבול במהלך     הריקוד וטען בפני חבר השופטים כי הרצפה הייתה רטובה. אלון נתן תירוץ הגיוני למעידה מכיוון שלא     יכול היה להתמודד עם הידיעה כי ייתכן ויעוף מהתוכנית.

4 . יורי הוא בן 53 עולה חדש, רופא מוערך בברית המועצות לשעבר, עובד כעת בפינוי אשפה. לטענתו     כל מלאכה מכבדת את בעליה. יורי אינו יכול להתמודד עם ההשפלה ולכן מתרץ זאת באמירה הנ"ל.
5. אברהם בן46, מובטל מזה כחצי שנה נתפס בגניבה בסופר. לטענתו עשה זאת בכדי להאכיל את ילדיו     הרעבים. אברהם עבר על החוק ולכן מצא הסבר הגיוני למעשיו.

6 .מאיר בן 20, חייל בשירות קרבי יצא הביתה ללא אישור מפקדיו,לטענתו עשה זאת כי לא מסתדר עם חבריו ליחידה.מאיר לא יכול להתמודד עם השירות הקשה ולכן מתרץ זאת בכך שמאשים את החיילים האחרים.