בחינת כניסה של רשת סודוך לשוק האמריקאי

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 5170
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

  תוכן עניינים
תקציר מנהלים .
2
תיאור המוצר –
3
הקשר והרקע בין המוצר לבחירת מדינה היעד .
3-4
ניתוח הסביבה הבינלאומית: מקרו-מיקרו –
5-משפטים הסביבה הכלכלית –. 5-6
הסביבה הפוליטית — 7-8
הסביבה הדתית 8-9
הסביבה החוקתית — 9-10 הסביבה התרבותית- שפה . 11-12
ניתוח תרבות הצריכה והאכילה האמריקאית – 13-משפטים ניתוח SWOT
16-17
אסטרטגיית יישום -..
18-23
הקדמה-כניסה לשוק . 18-19
המוצר- מיצוב ומיתוג 19-20 תמחור אסטרטגי – 21-22
אסטרטגיית הפצה -… 22
מדיניות תקשורת שיווקית –.. 23
ביבליוגרפיה ..24-
5 תקציר מנהלים רשת סודוך הינה רשת מזון מהיר אשר הוקמה בשנת 1999 ומונה כ-200 עובדים. המוצר בעיקרו הינו טוסט נקניק מושקע מאוד הן מבחינת הנראות והן מבחינת הטעם. מנכ"ל הרשת – שלומי משה, דוגל באיכות השירות , מקצועיות באופן הכנת הטוסט וחשיבות לאוכל בריא.
תכונותיו הייחודיות של המוצר- בריא, אוכל מהיר וזול תוך חשיבות עליונה למקצועיות והדרכה לפעולה פשוטה לכאורה של הכנת טוסט, מבדל במידה רבה את רשת סודוך משאר המתחרים בשוק הישראלי וכחלק מהאסטרטגיה המפורטת בנמשך יבדל עצמו גם אל מול המתחרים בניו יורק.
השוק האמריקאי הינו שוק שרוכש מזון מהיר בכמויות גדולות הן בשל כמות האנשים בשוק והן בשל חוסר זמן תמידי של חלק ניקר מהלקוחות בניו יורק בגלל קצב החיים המהיר . שוק היעד מתאפיין בשנים האחרונות במודעות גדלה לנושא הבריאות אל מול אילוצי הזמן שמפורט מעלה ולכן רשת סודוך בחו"ל יכולה למצוא עצמה מצליחה לקחת נתח שוק גדול בשוק היעד .
עיתוי הכניסה לשוק בניו יורק, כסנונית ראשונה בארה"ב, נגזר מכך שזיהינו את הצורך ההולך וגובר אחר נושא הבריאות בשוק האמריקאי. מגמה זו ניתן לזהות משיחות עם מקומיים, תכנים המתפרסמים באמצעי המדיה והן ע"י החשיבות הרבה שהציג נשיא ארה"ב לנושא בכך שהגדיר אותו כיעד בו המעצה האמריקנית מתכוונת להילחם בתקופת הנשיאות השניה לה נבחר לאחרונה.
בעבודה נעמוד על דרך הלימוד ובניית האסטרטגיה של השוק החדש מהיבטים רבים ומגוונים החל מאופן הלמידה והחדירה לשוק ועד לשימור על המוצר באיכות מקסימלית גם בידיים של זכיינים ומפיצים אחרים אשר מנהלים את הרשת בניו יורק.
בעבודה זו ניתחנו את פעילות החברה ובחנו את כדאיות כניסת רשת סודוך לשוק בניו יורק תוך בחינת הזדמנויות  , איומים ומתחרים פוטנציאלים.
בניתוח הסביבה השיווקית בחנו את השוק ברמת המיקרו וברמת המאקרו כדי להקטין סיכונים ולהגדיל את סיכויי ההצלחה.