עבודת גמר בקורס תקשורת שיווקית - האגיס ג'ינס - Huggies Jeans

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 7327
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

תקציר מנהלים אחת ההצלחות הגדולות ביותר של חוגלה-קימברלי בישראל נזקפת בכניסתה לשוק החיתולים בישראל עם חיתולי המותג האגיס, לשוק שבו שלט המותג פמפרס של פרוקטר אנד גמבל. לאחר שלוש שנים של מלחמות שיווק עקובות מכסף כבש האגיס את הבכורה, בפער ניכר מפמפרס, בשוק של כ-500 מיליון שקל בשנה.
בתחילתו של תהליך החדרת כל מוצר או מותג יש לבחון אספקטים שונים על מנת להבטיח הצלחה שיווקית. המטרה של משווקים בהחדרת מוצרים חדשים לשוק או הגדלת מכירות למוצר קיים בשוק היא לכבוש את היעדים האסטרטגיים שהוגדרו. היעדים יכולים להיות מכירתיים, תדמיתיים, כמותיים וכדומה. בעיצוב האסטרטגיה מוגדרים היעדים ובהתאם לבחינת הסביבה והתנאים נבנית אסטרטגיית הפעולה.
במהלך עבודתנו זו, נבקש לנתח את האופן בו שיווקה חברת חוגלה קימברלי את מותג החיתולים המוביל בישראל "האגיס" ובמהלך השיווקי בו נקטה על מנת לשמור על פלח שוק מהגבוהים בענף תוך התחדשות מתמדת בהשקת המותג "האגיס ג'ינס". אבקש להציג כיצד המותג "האגיס" הפך צרכים חברתיים להזדמנות רווחית תוך שימת דגש על צרכי הלקוחות, תוך הגדרת קהל יעד ספציפי- נשים, אמהות לתינוקות, תוך מילוי הצורך החברתי- "אופנתיות".
נציג כיצד באמצעות יצירת "באז" תקשורתי הצליח המותג ליצור תהודה תקשורתית וכן התלהבות בקרב הלקוחות, כאשר תוצאות מהלך מוצלח זה באו לידי ביטוי בבחינת תוצאות המהלך באספקטים השונים: מיקום המותג, אחוזי מכירות, נתחי שוק ועוד.
תוכן עניינים
מבוא.. 4
תאור הענף. 5
תיאור החברה והמתחרה העיקרי. 7
אבני דרך שעבר המותג:. 8
1 996 – תחילת המהפכה:. 8
2 000- 1999 – מהפכת המוצר:. 8
2 005- 2000 – ביסוס המובילות:. 8
2 005-2008- חדשנות תדמיתית בתחום החיתולים:. 8
המהלך החדש של החברה והמטרות השיווקיות:. 9
עקרונות האסטרטגיה השיווקית של האגיס:. 10 האסטרטגיה השיווקית של החברה בתחום המהלך החדש:. 11
האסטרטגית השיווקית של האגיס במהלך החדש:. 12
תמהיל השיווק של המתחרה העיקרי – פמפרס:. 13
תמהיל השיווק של קמפיין Huggies Jeans:. מנהל עסקים מדיניות המוצר – Product:. מנהל עסקים מדיניות המחרה – Price:. משפטים מדינית הפצה – Place:. משפטים האסטרטגיה הפרסומית של החברה. משפטים מאמץ המכירה – Promotion:. משפטים האסטרטגיה הפרסומית.. 16
גודל התקציב. 17
שימוש במדיניות קד"ם כפלטפורמה מרכזית לתהליכי מיתוג:. 17
מדיניות יח"צ למותג:. 18
מסקנות.. 19
תוצאות המהלך – חנות Huggies Jeans:. 19
תוצאות המהלך – יחסי ציבור:. 19
תוצאות המהלך- מכירות:. 20 הישגים ברמת המכר:. 20 תוצאות המהלך – תדמית:. 21
תוצאות לאורך זמן ברמה התדמיתית:. 22
העדפה כללית אל  מול המתחרה העיקרי פמפרס.. 23
האגיס כבר לא רק מותג חיתולים.. 23
סיכום.. 24
ביבליוגרפיה.
5