סקירת ספרות- שחיתות

תקציר העבודה

שחיתות- סקירת ספרות לפי Werner  ,((1983 אסכולות ההתפתחות והתפקוד המבני של שנות השישים הולידו את הגישה הרביזיוניסטית לשחיתות פוליטית ולדעתו בעוד שהגישות המסורתיות ראו בשחיתות גורם חשוב של הריקבון החברתית, הרביזיוניסטים של שנות השישים הגדירו אותה כתפקוד לקוי .
על פיWerner  ,((1983 ניתוח עלות- תועלת הוא מרכזי בתיאורית הרביזיוניזם וזוהו ארבעה הנחות תפקודיות שהן רלוונטיות לעניין :
 Economic Market Propositions -הנחת השוק הכלכלי. לפיה שחיתות מביאה עמה טווח רחב יותר של בחירות כלכליות כשהיא מחזקת את המגע הישיר של עובדי ציבור עם הקהל הרחב ולכן היא אמצעי של עקיפת רגולציה כלכלית שלטונית מסורבלת שמכבידה שצורה ממשית.
The Integrative Function – הפונקציה האינטגרטיבית. שחיתות נותנת לאזרחים גישה לפקידי ציבור ולפיכך היא מטפחת את האינטגרציה של קבוצות מהגרים או מקהיליות צרות.
Institutionalization Initiative -יוזמה של מיסוד. או ששחיתות מעודדת מיסוד ובניית מפלגות, או שבירוקרטיה הגונה שאינה ניתנת להשפעת שחיתות מכבידה על עליית מנהיגות.
Advocacy-תמיכה. שחיתות מביאה גמישות ואנושיות לבירוקרטיות נוקשות והיא יכולה לשמש כדי להגדיל את כוח עובדי ציבור בארגוני ציבור, היות ושחיתות מביאה עמה הזדמנויות להכנסה משלימה היכולה להוות משקל נגדי ליוזמות מפתות במסגרת השוק הלא ציבורי.
על פיWerner  ,((1983התפתחה תיאורית "דינאמיקה שחיתות לבנה" "The Dynamics of White Corruption" ולדבריו כבר ב 1970 הציג  Heidenheime מבחן הקובע אם השחיתות היא שחורה, אפורה או לבנה, כתלות על התפיסה לפיה בה הציבור ופקידי ציבור…