פרו"ס תקשורת כתרבות
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן, עבודת סמינריון |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | תקשורת כתרבות |
מילות מפתח | 10532, ממ"ן 13, פרו"ס, תקשורת כתרבות |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2014 |
מספר מילים | 2627 |
מספר מקורות | 2 |
תקציר העבודה
תקשורת כתרבות – ממ"נ 13
ייצוג ערך הישראליות בפרסומות של חברות מסחריות מובילות הפרסומת הטלוויזיונית, תוצר של חברות מסחריות פרטיות, היא כלי משמעותי להעברת המסר המסחרי הרצוי מצדן של אותן החברות אך בד בבד היא גם כלי המשקף את אופי החברה והתרבות בזמן נתון ובכלל. חברות מסחריות פרטיות אינן מהססות לעשות שימוש בסמלים קולקטיבים מובהקים המייצגים בית, משפחה, לאומיות על מנת ליצור לעצמן דימוי רצוי של חברה המייצגת את אותם הערכים שמושכים קהל רב, ממגוון שכבות וגילאים וכל זאת, כמובן, למטרות רווח פרטיות, בטח כשמדובר בזמנים מסוימים של משבר או לחילופין, של חג.
בעבודה זאת אבקש לבחון באיזו מידה מיוצג ערך הישראליות בפרסומות טלוויזיה של חברות מובילות במשק הישראלי, ממגוון תחומים, אשר רואות עצמן או מתיימרות להיות "חברות לאומיות". אביא סקירה של חוקרים אשר עסקו בעבודותיהם בתרבות על מרכיביה השונים והקשר שלה לזהות חברתית והבניית מציאות וכן בקשר שבין הבנת המסר התקשורתי ובין מבנים חברתיים במסגרתם הוא מופק ומתקבל. עוד אציג חוקרים אשר עסקו באופן ממוקד יותר בפרסום הישראלי, השינויים שחלו בו, ההשפעות שניכרות בו וכיצד הן באות לידי ביטוי. אנתח שלוש פרסומות טלוויזיה של חברות בולטות במשק הישראלי בכדי להראות כיצד הן עושות שימוש מניפולטיבי בערכים של ישראליות על מנת ל"הלאים" את עצמן בעיני הצופים, למטרות רווח כמובן.