תקשורת המונים

תקציר העבודה

                                    ממ"ן 13
– תקשורת המונים שאלה 1:
א. הפרט נתפס כיצור תלוש, חסר אונים ופסיבי בחברה מנוכרת (המונים). מי ששולט בחברה שולט גם בתקשורת. התקשורת ככלי נשק בידי המדינה – שנות ה- 40 וה- 50. התקשורת משרתת את המדינה, אין לה יכולת להתנגד למשטר ולא יכולת לערער. הנשק הוא נגד האזרחים של אותה מדינה.
מודל המזרק / המחט התת עורית ותיאורית קליע הקסם:
דימוי המזרק / המחט התת עורית – התקשורת מזריקה את התכנים שלה בצורה ישירה אל מערכת הורידים של הציבור – הוא לא יכול להתנגד.
דימוי קליע הקסם – המידע והפרשנות של התקשורת נארזת בתוך קליע והתקשורת יורה על הציבור ובעצם משפיעה על תחומי החיים, מעין כדור שנכנס לנו לגוף ומכריח אותנו לקלוט את המסר.
ב. ממחקרים אמפיריים שונים התברר שהשפעתם של אמצעי התקשורת אינה מובנת מאליה ושיש עוד גורמים שמשפיעים – והתחילו לבדוק מהם.
מחקר המערכה: מחקרים בעת הבחירות לנשיאות שמטרתם …
שאלה 2:
ע"פ "אובדן הילדות" מאת ניל פוסטמן, בטלוויזיה יש את כל הספרים שבעולם. הספר שמר על הילדות:
ההורים שמרו למה יחשפו הילדים ומתי, ולמה לא יחפשו: השליטה על הידע הייתה בידיהם (בגלל האופי הטכנולוגי של הספר). בעידן הטלוויזיה, ילדים נכנסים מוקדם מידי לעולמם של מבוגרים כיוון שהטלוויזיה מפחיתה את יכולתם של ההורים לסנן מידע, משום שהטלוויזיה בנויה על סימנים איקוניים (פירושו שהמסומן דומה למסמן- פרה נראית כמו פרה בחיים). …
שאלה 3:
א.      ע"פ תיאוריית "קביעת סדר היום", הפרסומים התקשורתיים בנושא החוק הביומטרי עלולים לגרום ל-3 השפעות עיקריות:
–         הנושא המסוקר הוא הנושא הזוכה לדיון ציבורי ובין אישי: החוק הביומטרי עולה לדיון הציבורי בגלל הפרסומים התקשורתיים שלו, כגון: כתבות מודפסות, אינטרנט, בלוגים, הפגנות, טלוויזיה, ראיונות ברדיו וכו'-