מבוא לפסיכולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 15
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2014
מספר מילים 934

תקציר העבודה

ממ"ן 15 תשובה 1
א.נעדיף לפתח מבחן אובייקטיבי משום 2 היתרונות הבאים:
1.מבחן אובייקטיבי לא נתון לראייה ולשיפוט הסובייקטיבי של הבוחן שיכול להתרשם מצורת הכתיבה של מועמד מסוים ומצורת מחשבתו  אלא ישנו מפתח פתרונות קבוע שמתגבר על כך.
ולכן המהימנות וגם התוקף שלו גבוההגבוהים. 2-
2 .העלות של בדיקת המבחנים זולה יותר משום שישנה אפשרות לבדיקה ממוחשבת דבר החוסך כסף בתשלום לבודק,ואף הבדיקה הממוחשבת יותר מהירה. יפה! ב. נעדיף לפתח מבחן השלכתי משום שקיימים בו 2 היתרונות הבאים:
1.מאחר שהגירויים במבחנים השלכתיים עמומים הם חסינים במידה רבה מפני הטיות והעמדות פנים ולכן מאפשרים לעמוד על כוחות ועל מניעים לא מודעים באישיות,כך שמועמד הרוצה להעמיד פנים כבעל יכולת מסוימת שלא קימת בו, מבחן זה יזהה הכוחות האמיתיים שבאישיותו ויזהה את אלו שלא. יפה!
2 .מבחני השלכה רגישים פחות להבדלי שפה שזה יתרון גדול ומשמעותי למועמדים שמתמצאים יותר בשפות אחרות מהשפה בה כתוב המבחן. יפה מאוד! ג. השיטה שבחרתי היא:המבחן האובייקטיבי.
המבחן יהיה בנוי מהיגדים שעליהם הנבחן צריך להקיף בעיגול את התשובה הנכונה ביותר עבורו:
אפשרות ראשונה:נכון אפשרות שנייה:ככה ככה.
אפשרות שלישית:לא נכון זו דוגמה לא טובה של סולם. במבחן אובייקטיבי הנבדק מקבל פריטים עליהם הוא עונה על סולם מסוים (1-7 או 1-5 …
תשובה 2.
1.למונח אי שפיות קיימת הגדרה חד משמעית,המוסכמת על אנשי בריאות הנפש.
התשובה היא: לא נכון.תיקון:אי שפיות אינה מוגדרת במדריך DSM-IV-TR,אין בנמצא הגדרה קלינית מוסכמת לאי שפיות. חסר פירוט! למונח אי שפיות אין הגדרה חד משמעית, וההבחנה בין נורמלי לאבנורמלי היא יחסית ולא מוחלטת. כדאי לחשוב על בריאות נפשית כעל רצף בין התנהגויות המגדירות בריאות נפשית מיטבית ובין התנהגויות המגדירות בריאות נפשית מזערית. אי אפשר להעריך אי שפיות בהערכה אובייקטיבית לחלוטין והדבר תלוי בהקשר ההתנהגות ובתרבות של האדם.  3-   2. "במחלת הסכיזופרניה קיימת פגיעה משמעותית באינטגרציה של תפקודי האישיות השונים", התשובה היא:נכון. האישיות …
ציון: 92