לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט המסכם את כל החומר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2220

תקציר העבודה

לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט ממ"ן מנהל עסקים [הקלד את שם המחבר] ‏11/09/2014 חלק א' שאלה 1
א. הגישה המגוננת- הגישה המגוננת מבוססת על תיאורית התפתחות הקוגניטיבית של פיאז'ה. לפי התיאוריה של פיאז'ה המנוסחת במונחים של שלבים וסכמות ההתפתחות קוגניטיבית  הגישה המגוננת מצליחה להסביר את הרמות השונות של הבנת הטקסט הטלוויזיוני ולפיכך היכולת של הפרט לפענח טקסטים נגזרת ממרכיבים קוגניטיביים ורגשיים בהתאם לשלבי ההתפתחות שעבר .אנשים התומכים בגישה המגוננת טוענים שהאדם מגיע לעולם כלוח חלק והוא צובר את הידע על העולם בעזרת סוכני החברות שאחד מסוכני החבורות הוא הטלוויזיה. עוד טוענת הגישה שילדים הם "מודל חסר" חסרים להם מיומנויות הנדרשות להבנת התכנים הבעייתיים בטלוויזיה- אין צורך לפרט את המיומנויות  5 המיומנויות המתפתחות …
ג. מסריס וסארט (1981) מטרת המחקר: לראות כיצד הורים (אמהות) משתמשים בשיחות סובבות טלוויזיה בכדי להטמיע בילדים תפיסת מציאות נכונה של הטלוויזיה –מה אמיתי ומה לא אמיתי .
שיטת מחקר: ראיונות, שאלות פתוחות לכ- 120 אמהות.
ממצאים: פול –

5 /30 חלק ב' א. אוריינות מדיה ביחס לטלוויזיה מוגדרת כנגישות לאמצעי התקשורת, יכולת לנתח ולהעריך מסרים שעוברים בתקשורת והיכולת ליצור מסרים לאמצעי התקשורת. אדם שהוא אוריין מדיה , על פי תפיסה זו, יהיה מסוגל לפענח, לנתח ולהעריך מסרי תקשורת ויכול לתקשר בדרכים שונות דרך המדיה. אחד המאפיינים של אדם בעל אוריינות תקשורת הוא- המסרים באמצעי התקשורת הם מובנים-טקסטים תקשורתיים עוברים הבנייה מישהו מאחורי הקלעים יוצר אותם יש סינון יש סלקציה יש בחירה זה לא בדיוק המציאות. היכולת להבין שכל תוכניות עוברת הבנייה. יפה
1 0/10 ב. ילדים אשר צופים בטלוויזיה נחשפים לאלימות מושפעים ממנה. ילדים מעצבים את תפיסת עולם ומעצבים את אישיותם –
שאלה 5
א. הפרסומות מושכות את תשומות הלב של ילדים צעירים הם נחשפים למספר הולך וגדל של פרסומות  בטלוויזיה, היום קהל הילדים נחשב לקהל צרכנים עצמאי לכל דבר, קהל שיודע לדרוש ולקבל את הרצוי מהוריו, המפרסמים מודעים לזאת ולכן הפרסומות הופכות למתוחכמות יותר ויותר. המפרסמים משתמשים בדמויות שילדים אוהבים –
מורחב אבל נכון 10/10 20/20             חלק ג א. המושג "תשומת לב מגיבה" מסייע להסביר את ההתמכרות של ילדים לטלוויזיה- נכון.  לפי גישה זו, ברוח הגישה המגוננת, תשומת הלב לטלוויזיה היא בעיקרה מגיבה, כלומר, יש פה קשר חד כיווני מהטלוויזיה אל הילד בלבד הילד הוא פאסיבי ונשלט ע"י מאפיינים חיצוניים של המדיום ומגיב עליהם. וככל שהצופה יותר צעיר, כך …10/10 ג. המחוקק קבע תקנות שיגדירו אילו תכנים אסורים בפרסומות המכוונות לילדים.- לא נכון. המחוקק הגביל שעות של פרסומות כמות השעות שמותר לשדר אבל לא התייחס לתכנים שלהן. איגוד המפרסמים מתוך רצון טוב ואולי כדי למנוע –