סחר אלקטרווני

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 13440
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

עבודה להגשה מסחר אלקטרוני תוכן עניינים
מבוא……………………………………………………… .……………………………………….4
B2B – עסקה סיטונאית בין שני גורמים עסקיים…… …-…………………………………………9
חברת HOT – מבוא -……………………………………………………………………….9
שיווק ישיר בשיטת PUSH&PULL 10 פניה לרגש של הלקוח ..11
SELL SIDE …13
BUY SIDE …מנהל עסקים זירת המסחר מנהל עסקים יצירת ערך בסחר אלקטרוני -…משפטים ניתוח צרכנים אינטראקטיביים …18
הגנת הצרכן במסחר אלקטרוני -18
פרסונליזציה וקסטומיזציה –20 רגולציה -..20 חתימה אלקטרונית וחתימה דיגיטאלית -.21
אתיקה -…21
אסטרטגיה ואינטרנט ..22
B2C  – עסקה קימונאית בין גורם פרטי לעסקי –…23
אתר CASTRO – מבוא .23
מאפייני האתר -24
תחרות -…24
שיווק ישיר בשיטת PUSH&PULL –.
5 פנייה לרגש הלקוח -..26
תמחור דינאמי –..27
מאפייני אתר B2C -.27
יצירת ערך בסחר אלקטרוני –30 ניתוח צרכנים אינטראקטיביים -32
הגנת הצרכן במסחר האלקטרוני ..32
פרסונליזציה וקסטומיזציה -…33
רגולצייה -33
חתימה אלקטרונית וחתימה דיגיטאלית -.34
אתיקה -…35
אסטרטגיה ואינטרנט …35
P2P – עסקה הנקשרת בין שני גורמים פרטיים –..36
אתר צימר R –מבוא -36
שיווק ישיר בשיטת PULL&PUSH –.36
פנייה לרגש הלקוח -..37
השפעת זירת המסחר על המכירות 38
אפשרויות תשלום אלקטרונית -38
מדיניות האתר –..38
יצירת ערך בסחר אלקטרוני –39
הגנת הצרכן במסחר האלקטרוני ..41
פרסונליזציה וקסטומיזציה –42
רגולציה -.42
חתימה אלקטרונית וחתימה דיגיטאלית -.43
אתיקה -…43
אסטרטגיה ואינטרנט ..43
כלי ניטור לניתוח אתרים –…44
בבליוגרפיה ..45
מבוא
גם אם נדמה שהסחר המקוון מאיים על קיומן של החנויות, התחזיות מראות שגם בעוד כמה שנים הוא יתפוס רק כ-10% משוק הסחר כולו. למה זה נעצר שם?
רכישה בקליק או מישוש הסחורה? ממשק דיגיטלי או שירות אישי? בעולם הסחר כבר מזמן ברור שהדרך ללבו של הצרכן מורכבת ומרובת ערוצים ודרישות. בניגוד למה שמקובל היה לשרטט עד כה, שעולם הסחר הפיזי מתאים את עצמו לעולם הדיגיטלי המתפתח, מחקר חדש מבית מחלקת האסטרטגיה של מקאן-אריקסון מציע כי הדרך הזו מתפתחת בשני הכיוונים – וגם ערוצי מסחר מקוונים נדרשים למצוא את מקומם בעולם הפיזי.
תקרת זכוכית המוצבת מעל עולם הקניות הווירטואלי, מציעים עורכי המחקר, מסמנת את קיצו של עידן שחקניות הסחר המקוון ה"טהורות": "העולם שייך לצרכנים, המותגים רק חיים בו", מוגדרת הקמעונאות בעולם הדיגיטלי.
"הצרכנים דורשים חופש בחירה. באיזה ערוץ מכר? פחות רלוונטי עבורם".
לפי המחקר, ההתפתחות הטכנולוגית המואצת משנה את המבנה המסורתי של ענף הקמעונאות עם הופעתם של ערוצי סחר מקוון, אפליקציות, פלטפורמות דיגיטליות ואמצעי תשלום חדשים. אלה מביאים עמם עבור הצרכן בשורות של העצמה, שקיפות, פרסונליזציה, נגישות, מהירות ונוחות – כשעבור הקמעונאים המשמעות היא מנועי צמיחה חדשים, נקודות מגע חדשות עם הצרכן והתייעלות תפעולית.
אלא שהמהפכה הדיגיטלית, מציין המחקר, יצרה "הפרעה" ששינתה מן היסוד את הדינמיקה שהייתה קיימת עד כה: אם פעם הצרכנים היו פשוט הולכים לחנות – היום הפך המסע הצרכני למורכב הרבה יותר.
זה כבר לא מסע שמתחיל בפרסומת בטלוויזיה ונגמר בחנות הפיזית, אלא תהליך עתיר מרכיבים, שמעצב את החלטות הצרכן לפני ההגעה לחנות, ומייצר דיסוננס תמידי: מצד אחד, מנהלים הצרכנים את חייהם באינטרנט – ומצד שני מעריכים יותר חוויות בעולם האמיתי.
למעשה, הצרכן של היום נע תמידית בין שני עולמות: "מצד אחד, הצרכן רוצה את הנוחות, המהירות וההתאמה האישית", מסביר דודו פוגל, מנהל זרוע המחקר והייעוץ של מחלקת האסטרטגיה במקאן-אריקסון ישראל, "ואתרי הסחר המקוון עושים זאת, מטבע הדברים, בצורה מאוד יפה. מצד שני, הצרכנים עדיין מעוניינים בשירות לקוחות מאוד טוב, ומעוניינים לגעת בסחורה – שזה חסם מאוד רציני עבור שחקניות סחר מקוון. הם גם מעוניינים בקניות דחף, ויש מודלים בדיגיטל שמאפשרים את זה, אבל כשאנחנו נכנסים לחנויות אופנה, תמיד יהיו הפריטים המשלימים שמוצעים לנו ליד הקופה, ואתרי הסחר פחות טובים בזה. זה הדיסוננס שהצרכן נמצא בו. הסוד האמיתי היום הוא לספק לו את כל המיקס הזה".