העבודה עוסקת בתופעת גילוי העריות ובהשלכות משפחה הרוסה על תופעה זו.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1715
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

גילוי עריות פירושו פגיעה מינית בילדים הנגרמת על ידי קרוב משפחה המבוגר מהם (זליגמן, 2004). גילוי עריות או בשמו הלועזי "אינצסט" (INCEST) מוגדרת כפעילות מינית המערבת את אברי המין של אחד המשתתפים או שניהם, אשר בניהם קירבת דם (טנא, 1992).
            לתופעת גילוי העריות גורמים ומניעים רבים, כמו גורמים אישיותיים, גורמים גנטיים וביולוגיים, גורמים סביבתיים, משפחתיים ועוד. הרבה מקרים של גילוי עריות מבוצעים במשפחות הרוסות שבהן נשארו הילדים, הקורבנות, עם אחד ההורים כשהשני נעדר מכל הסיבות האפשריות כגון גירושין, מוות, נטישת המשפחה או מחלה (רימרמן, 1985). ההשלכות של גילוי העריות ממשיכות גם לבגרות. הדבר הנפוץ ביותר הוא פגיעה עצמית של הקורבן. אי היכולת להתמודד עם הפגיעה מובילה את הקורבן לפגוע בעצמו על מנת להתמודד עם המצב (Itzin,2000).
העבודה מתחלקת לשלושה חלקים. בחלק הראשון תתואר תופעת גילוי העריות ומקור שמה. החלק השני יתמקד בהשפעת המשפחה ההרוסה על תופעת גילוי העריות. הטענה אותה ננסה להוכיח היא- שהמשפחה ההרוסה היא בעלת השפעה דומיננטית על התפתחות התופעה של גילוי עריות. לבסוף, תציג העבודה את ההשלכות המרות של תופעת גילוי העריות.