ניתוח דוחות כספיים- עבודה על רמי לוי

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 5409

תקציר העבודה

מנהל עסקים תואר שני
1 2/08/2014 תשע"ד תוכן תמצית מנהלים.. 2
רקע. 3
הון אנושי 3
בעלי מניות עיקריים.. 4
מבנה ההחזקות בחברות המוחזקות. 5
הסביבה העיקרית של החברה  6
מאפייני השוק  7
היסטוריה ומבנה השוק -. 7
מגבלות, חקיקה, תקינה ואילוצים החלים על תחום הפעילות בענף. 7
תאור מאפייני השוק וההשפעות מאקרו כלכליות. 8
תאור החברות המתחרות  8
לקוחות וספקים   9
לקוחות. 9
ספקים.. 9
ניתוח פיננסי 11
הכנסות ורווחיות החברה  11
יחסי נזילות. 11
הכנסות. 13
עונתיות. 13
יחסי רווחיות. 13
הוצאות הנהלה וכלליות. מנהל עסקים הוצאות מכירה ושיווק. מנהל עסקים ניתוח הוצאות המימון משפטים הון חוזר תפעולי משפטים תזרים מזומנים.. 17
ניתוח שינויים בהון העצמי 17
מדד אלטמן 18
נספחים   19
רשימת סניפים   19
מאזן 20 נספחים   21
רשימה ביבליוגרפית  21
תמצית מנהלים רמי לוי שיווק השקמה בע"מ עוסקת בעצמה ובאמצעות חברות בת (להלן: "הקבוצה") בשיווק קמעונאי וסיטונאי בתחום המזון והסלולר בישראל.
עבודה זו מציגה את היסטוריית החברה, בעלי השליטה ובעלי המניות, ההחזקות והשקעות וההון האנושי בקבוצה.
העבודה בוחנת את תוצאותיה העסקיות של החברה ומנתחת את הסביבה העסקית בה היא פועלת לרבות רגולציה בענף, יחסי הלקוחות והספקים.
בעבודה נבחנו שני מודליים מרכזיים לניתוח חברה ניתוח ה-SWOT ומודל חמשת הכוחות של פורטר.
לפי ניתוח ה-SWOT ניתן לראות את יתרונותיה הבולטים של הקבוצה: הצעת מגוון מוצרים ללקוח, מחירים אטרקטיביים ומוניטין חזק ואת חסרונותיה שהינם תחרות חריפה בענף ומגבלות חקיקה אשר יכולים להשפיע על מצבה של הקבוצה.
לפי ניתוח הענף בו פועלת החברה על פי מודל חמש הכוחות של פורטר מציג מסקנות דומות שהחברה נמצאת במאבק תמידי להגדיל את קהל לקוחותיה חרף התחרות הגבוהה בענף ע"י הפעלת סוקרים שתפקידם לעקוב באופן יום-יומי אחר מחירי המוצרים אצל המתחרים, שירות איכותי ללקוח תוך הקפדה על ניקיון הסניפים ועל רמת שירות גבוהה, מגוון עשיר ואיכותי של מוצרים בחנויות, מבצעים אטרקטיביים, הנפקת תווי קניה והפעלת מועדון לקוחות.
בחלק השלישי של העבודה בחנו את מצבה הפיננסי של הקבוצה על ידי בחינת יחסים פיננסים מהדו"חות הכספיים 2013 בהשוואה לשנת 2014. ניתוח זה חשוב להבנת החברה, מקורות הערך שלה ובניית נתונים לצורך קביעת התחזית העתידית. הכנסותיה בשנת 2013 הסתכמו בכ -3.2 מיליארד ₪, ובצמיחה של כ- 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי לשנת 2013 הסתכם בכ -120 מיליון ₪, עלייה של כ- 10% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2012.
מניתוח הדו"חות הכספיים והסתכלות היסטורית על החברה לא ניתן להתעלם מקצב הגידול המהיר של הקבוצה המלווה בגידול מתמיד בהשקעה ברכוש הקבוע, המצביע על גידול הרשת ע"י פתיחת סניפים. בנוסף ניתן לראות מגמה של עלייה בסך הנכסים ויתרת המזומנים- החברה נמצאת בשלבי צמיחה. בנוסף, לקבוצה מינוף נמוך יחסית לחברות אחרות בענף והיא מעדיפה לממן את מרבית האשראי מספקים ומהונה האישי ולכן בעלת איתנות גבוהה. יחסי נזילות החברה טובים ומאפשרים לחברה לעמוד בהתחייבויותיה.
רקע
רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה 2006 בע"מ ("החברה") הוקמה והתאגדה ב-1 בינואר 2006 כחברה פרטית עפ"י חוק החברות (תשנ"ט-1999). החברה עוסקת בעצמה ובאמצעות חברות בת ("הקבוצה") בשיווק קמעונאי וסיטונאי בתחום המזון בישראל.
החברה הוקמה על-ידי רמי לוי שיווק השקמה בע"מ, שהינה חברה פרטית בבעלותם של מר רמי לוי וגברת עדינה לוי, בעלי השליטה בחברה, אשר הוקמה באוקטובר 1985 ("שיווק השקמה"). קודם להקמת שיווק השקמה, והחל משנת 1976 , פעל מר רמי לוי בתחום השיווק הקמעונאי במחירים סיטונאיים לצרכן, על-ידי פתיחת חנויות באזור ירושלים ושיווק לחנויות ולמוסדות. בשנת 2006 המחו שיווק השקמה וכן שתי חברות נוספות בשליטת מר רמי לוי (ביחד: "השקמה") את מלוא התחייבויותיהן וזכויותיהן בפעילות השיווק הקמעונאי ובנכסים והציוד הקשורים לפעילות האמורה, וזאת על-מנת לרכז את כל פעילות השיווק הקמעונאי בחברה אחת. כחלק מהליך הארגון מחדש הקנתה השקמה לחברה את הזכות לניהול ולהפעלה של כל מרכולי השקמה בהתאם להסכמות שנתגבשו בין הצדדים. החברה זכאית לכל התקבולים הנובעים מן המכירות במרכולים, והיא נושאת בכל ההתחייבויות הכרוכות בפעילות כאמור ("פעולות ההכנה"). בחודש מאי 2007 פרסמה החברה לראשונה תשקיף החברה, במסגרתו הציעה לציבור, בין היתר, מניות של החברה אשר נרשמו למסחר בבורסה לניירות ערך בתל- אביב והחברה הפכה לחברה ציבורית כמשמעה בחוק החברות. בחודש דצמבר 2011 השיקה רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ, שהינה חברה פרטית בבעלות מלאה של החברה ("רמי לוי תקשורת"), את פעילותה בתחום התקשורת הסלולרית, במסגרתה היא משווקת שירותים של תקשורת סלולארית ועוסקת במכירה של מוצרי קצה לציבור. ביום
1 בינואר
2 013 השלימה החברה רכישת ציוד וזכויות במפעיל בינלאומי, שבמסגרתה הוקמה חברת "השקמה אן. ג'י. אן. תקשורת בינלאומית 0משפטים בע"מ", חברה פרטית שנכון למועד הדוח מחזיקה החברה ב-60% מהונה המונפק, וזאת במטרה להשיק פעילות בתחום השיחות הבינלאומית. להלן נתונים כספיים של הקבוצה כפי שמפורט בדוחות הכספיים המאוחדים (באלפי ₪):

2 013
2 012
2 011
הכנסות תחום הפעילות
3 ,2מנהל עסקים,913
2 ,775,964
2 ,206,281
סך עלויות תחום הפעילות
3 ,078,821
2 ,651,404
2 ,095,867
סך רווח (הפסד) מפעולות רגילות
1 36,092
1 24,560
1 10,4מנהל עסקים סך הנכסים לסוף תקופה 912,493
8 54,345
6 82,168
סך ההתחייבויות לסוף תקופה
6 10,988
6 01,777
4 69,018
הון אנושי נכון ליום 31 לדצמבר של השנים 2012 ו-2013 הועסקו בקבוצה כ-3,760 וכ-4,018 עובדים, בהתאמה. הגידול בעובדים בין השנים 2012 ל-2013 נובע בעיקר מפתיחתם של סניפים חדשים בשנת 2013. …