עבודת הגשה ביזמות עסקית - קסטרו נכנסת לענף כלי הבית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 6110

תקציר העבודה

עבודת הגשה:
קורס יזמות חברת נכנסת לענף כלי הבית תוכנית עסקית – ליזמות מתוך חברה קיימת.
תוכן עניינים
עמוד     נושא     הערות תמצית מנהלים
3           תיאור החברה כיום (כולל תיאור הענף הנוכחי)     
4           תמצית הרעיון העסקי (כולל מענה לצורך/ההזדמנות העסקית)       
4           תמצית תיאור הענף והשוק (כולל פוטנציאל השוק) 
4           תמצית האסטרטגיה (העסקית והשיווקית) 5          תמצית פיננסית (המצב כיום + תחזית המכירות)   תאור החברה והעסק החדש 5          תיאור כללי של החברה והרעיון העסקי (הגדרת העסק החדש, כולל מענה לצורך)      5-7       היסטוריה ופעילות עד היום         7          מבנה בעלות      7-8       ניתוח מצב פיננסי           ניתוח ענף האופנה 9          תיאור הענף – כללי         9-10     גודל וצמיחת הענף        
1 0        מודל מחזור חיי ענף      
1 0-12   מתחרים ישירים ניתוח הענף והשוק- כלי הבית
1 2-13   תיאור הענף – כללי        
1 3        גודל וצמיחת הענף        
1 3        מודל מחזור חיי ענף       מנהל עסקים-משפטים   ניתוח הענף –  מאקרו     
1 6-19   ניתוח הענף – מיקרו       מתחרים ותחרות, דיאגרמת פאי, מפה תפיסתית, מתחרים עקיפים ומתחרים פוטנציאלים; לקוחות
1 9-21   הערכת פוטנציאל השוק של הרעיון העסקי
2 1-23   ניתוח SWOT (סיכום של ניתוח החברה והסביבה העסקית) אסטרטגיה עסקית ושיווקית
2 3        מטרות ויעדים אסטרטגיים         
2 3-24   האסטרטגיה העסקית    
2 4-
5    האסטרטגיה השיווקית   
2 5-26   תמהיל השיווק   
2 7        תוכנית המכירות            תוכנית תפעול וכוח אדם
2 7        תהליך התפעול והשירות
2 8        כוח אדם           
2 8-29   המבנה הארגוני 
2 9-30   סיכונים ארגוניים ואלטרנטיבות     נספחים
3 1-32   ביבליוגרפיה       תמצית מנהלים:
תיאור החברה כיום :
החברה קסטרו מודל בע"מ הינה חברה ישראלית עוסקת בעיצוב אופנה לנשים וגברים תחת המותגים CASTRO  ו CASTRO MEN  בייצור פריטי אופנה בארץ ובחו"ל באמצעות ספקי משנה ובשיווקם לצד מוצרים נלווים ברשת חנויות המותג בישראל. תחומי הפעילות העיקריים הינם:
מכירה קמעונאית של מוצרי אופנה המעוצבים והמיוצרים עבורה ע"י ספקי משנה במסגרת חנויות ייעודיות המופעלות ע"י החברה או מפעילי החברה. הרשת החלה את דרכה בשנת 1950 ע"י אהרון קסטרו ובמרוצת הזמן נפתחה החנות הראשונה בת"א שאם השנים נהפכה לרשת מצליחה ומשגשגת.
קסטרו תורמת בקהילה עבור מצוינות בחינוך, באוניברסיטה, שיתופי פעולה עם מעצבים צעירים ועוד.
בשנת 1992 החברה הונפקה בבורסה והפכה לחברה ציבורית.
הרשת מונה כ- 1744 עובדים נכון לשנת
2 012 וכ180 סניפים ברחבי הארץ.
לחברה מועדון לקוחות רחב, החברה פונה לכלל לקוחותיה ובמקביל לקונים פוטנציאליים באמצעות המדיות השונות כגון: אתר הבית, פייסבוק, דוא"ל, טלוויזיה, ומציעה עבורם עדכונים, מצבעים והטבות מיוחדת הן לחברי המועדון והן ללקוחות הפוטנציאלים.
החברה השיקה את האתר האינטרנט החדש שלה- ECOM  – הכולל גם אפשרות לרכוש  את המוצרים באופן מקוון ולקבלם באמצעות שליח לבית הלקוח או לאחת מחניות הרשת לפי בחירתו.
היקף הכנסותיה של החברה בשנת 2012 עלו ב8.7% –והסתכמו ל- 705,858 ₪.
גודל שוק ענף האופנה נאמד בשנת 2012 ב-
1 1 מיליארד ₪ , השוק צמח בין השנים 1999-2012 ב- 38% ובשיעור שנתי ממוצע של 4%, הצמיחה נגזרת הן מתוספת במספר משקי הבית והן בגודל ההוצאה של משקי הבית ומשינויים בהתנהגות הצרכנים.
ענף האופנה נמצא בשלב הבשלות, כניסתן של שחקניות אופנה בינלאומית לצד הרשתות הגדולות מגבירה את התחרות בענף האופנה כתוצאה מכך ישנה ירידת מחירים ושחיקה ברווחיות.
ישנם חמש רשתות אופנה בולטות שמהוות מעל
4 % מגודל הענף.
תמצית הרעיון העסקי:
בתוכנית עסקית זו נבחן תוכנית יזמית מתוך חברה, קסטרו נכנסת לענף כלי הבית אשר יעסוק ביבוא וייצור מגוון כלי בית שיגעו במגוון רחב של קהלים במטרה לקהלים בעלי רגישות גבוהה למחיר.
החברה תתחבר לעולם כלי הבית דרך הניסיון ומוניטין רב השנים ותשיק כלי בית חדשניים, בעיצוב ייחודי.
מדובר בכניסה לתחום חדש עבור CASTRO, מתחריה FOX (2010) ו GOLF (1987) ביצעו מהלך זה וניתן לראות בהמשך כי תפסו נתח שוק גדול.
תמצית תיאור ענף כלי הבית והשוק:
ענף כלי הבית  הינו אחד מענפי העיסוק היום יומיים אשר נוגעים לכל פרט באוכלוסייה ללא קשר למין ו/או מצב משפחתי. הענף כולל כלי בית, כלי שולחן וחפצי נוי, כאשר כלי הבית תופס נתח מרכזי בהכנסות הענף.
ארבעת הרשתות המובילות: "גולף", "הום סנטר", "ששת" ו"המשביר לצרכן" מחזיקות בנתח כמותי מצרפי של כ- 50% מסך הסניפים של הרשתות המובילות בענף.
גודל הענף הוא 47%. בחמש השנים האחרונות חלה ירידה בגודל הענף, מכאן שענף כלי הבית נמצא במחצית השמאלית של שלב הבגרות.
בענף קיימים מספר רב של מוצרים שקהל היעד שלו מתמקד בעיקר בגיל 18 ומעלה.
תמצית האסטרטגיה העסקית והשיווקית:
אסטרטגיית הקבוצה: להיות השחקן המוביל בכל קטגוריה בו היא פעילה.
עפ"י הגדרת האסטרטגיה של החברה הוגדר כי החברה מתבססת על גידול וצמיחה בפעילות וברווחיות תוך שימוש במשאבים הקיימים, בתוספת עלויות שוליות בלבד.
במסגרת שיווק המיזם, קסטרו דיזיין הום תעשה מהלכים של ביסוס המותג CASTRO ככזה שמתעסק גם בתחום הבית (בתוספת לענף האופנה) ושל הבאת מוצרים באיכות מקסימאלית עם מחירים שיהיו שווים לכל נפש. החברה שואפת לחדשנות ופיתוח, ולאור הצלחת החברה בשנים האחרונות בתחום האופנה, המוניטין וההכרה, החברה מתווה אמון באסטרטגיה הנוכחית בהתאמה לרצון להתפתח ומשרה אמון לבצע פריצה לתחומי פעילות נוספים.