תקשורת: טכנולוגיה,חברה,תרבות 10439

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1622

תקציר העבודה

ממ"ן 12 – תקשורת: טכנולוגיה,חברה,תרבות ציון 85 שאלה מס' 1
א."חברת המידע"-(דניאל בל) זהו מאפיין מרכזי וחשוב בחברה הפוסט-תעשייתית. הכוונה לחברה שבה המידע הוא משאב מרכזי שמשמש כבסיס בכל תחומי החיים, דבר זה יוצר חברה חדשה-פוסט תעשייתית, פוסט מודרנית, ופוסט קפיטליסטית.
ישנם היבטים שונים לחברת המידע-…
ב.
הרשתות החברתיות: הינן רשתות וירטואליות למיניהן מאפשרות חיבור אל חבריהן ברשת באופן וירטואלי מודגשות בחוסר מחויבות כלפי חבריהן, כל אדם לעצמו כיחיד מול החשב יכול להיות מקושר לחבריו הוירטואליים-
ג. מאמרם של רזניק וראסק-"אין די בנגישות" מציג כיצד בני נוער משכונות עוני ומצוקה יכולים ללמוד כיצד לעבוד עם מחשבים וללמוד דרכם, המאמר בעצם מנסה להראות את עזרתה של הטכנולוגיה בקהילה-וכיצד יכולה לצמצם פערים בהשכלה ותרבות בין אוכלוסיות שונות. המאמר מציג הקמה של מרכזים קהילתיים…
שאלה מספר 2 : א. המאמר של גד וקארין ברזילי שנה? –טכנולוגיה מתורבתת מתעסק בטענה שגם סביבה תרבותית מסורתית יכולה לאמץ ולסגל טכנולוגיות מתקדמות חדשות- הטכנולוגיה בחברה… ב. הפוליטיקה במדיה החדשים מתאפיינת ב: *זהות אישית- הפוליטיקה נבחרת על ידי אדם שבוחר באופן אינדיווידואלי את המיוצג הנבחר שלו ולא על פי קריטריונים-
מטלת מנחה-ממ"ן 12                             תקשורת: טכנולוגיה, חברה, תרבות שאלה מס' 1
א.    "חברת המידע"-(דניאל בל) זהו מאפיין מרכזי וחשוב בחברה הפוסט-תעשייתית. הכוונה לחברה שבה המידע הוא משאב מרכזי שמשמש כבסיס בכל תחומי החיים, דבר זה יוצר חברה חדשה-פוסט תעשייתית, פוסט מודרנית, ופוסט קפיטליסטית.
ישנם היבטים שונים לחברת המידע- ·               טכנולוגי-מעבר לטכנולוגיה דיגיטלית שמאפשרת: אחסון, ייצור והעברת מידע באופן חופשי באמצעות רשתות עולמיות ומחשבים.
·               כלכלי- עלייה של כלכלה חדשה המבוססת על מידע-כך שנוצר סקטור שלם שעוסק במידע ושונה מהסקטור של עובדיי היצור.
·               תרבותי-היווצרות של תרבות פוסט מודרנית שמודגשת בסימנים וייצוגי תקשורת עד כדי מצב של "היפר מציאות".
·               מרחבי-חברת המידע היא חברה עולמית-גלובלית.
את המושג חברת מידע ניתן להבין על רקע שני מאפיינים: הגלובליזציה והדה-מסיפיקציה:
הדה-מסיפיקציה-תהליך שבו הייצור והצריכה של מוצרים שונים נעשה על רקע
פילוח של הקהל הגדול לקהלים קטנים.הדגש הוא על קהלים וההבדלים ביניהם ובין צורכיהם. באופן זה מתפתחים קהלים שונים והחברה הופכת ל"חברת צריכה" מעבר מקולקטיביות לאינדיבידואליזם.
גלובליזציה-כיווץ זמן ומרחב בכל התחומים בחיינו. פעולות כלל עולמיות אינן מוגבלות לאזור גיאוגרפי מסוים.
טרקל בכתבתה-"אנשים הולכים עם הילדים לפארק ובמקום לשחק בודקים אימיילים" מדברת על חברה נטולת גבולות שמושתת על טכנולוגיה, על רשתות חברתיות: פייסבוק, טוויטר, אייפון, מיילים. טכנולוגיות מרחביות כלכליות. היא בעצם מדברת על כל אחד מהמאפיינים:
מעבר לטכנולוגיה דיגיטלית-אפשרויות של אחסון והעברת מידע באופן חופשי ע"י הרשתות השונות והמכשירים השונים. עלייה של כלכלה חדשה איך למשל?, היווצרות של תרבות חדשה שמגיעה למצב של "היפר מציאות" וכמובן-אפשרות להעביר תכנים לכל העולם-גלובליות, בכך בעצם בא לידי ביטוי בכתבה הדה-מסיפיקציה טרקל מציגה את העובדה שהאינטרנט מבטל את ההמוניות ופונה למגזרים שונים באוכלוסיה.
כל אדם חוזר מהעבודה לבית ויושב שעות מול המחשב או האייפון ובוחר לעצמו את התכנים שברצונו לרכוש, ובכך בעצם יוצר בידול וקיטוע של האוכלוסייה, כיוון שמאפשר לאוכלוסייה להתפזר באינסוף ערוצים/אתרים/תכנים/תוכנות ורשתות חברתיות. וההיבט התרבותי?
הגלובליזציה באה לידי ביטוי בכתבתה של טקרל בכך שהתכנים שמועברים יכולים לעבור בו זמנית לכל העולם דרך כל הרשתות ודרך האינטרנט, יש העצמה של קשרים ויחסים שמחברים-