מנהל עסקים - תקשורות ודעת קהל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 89
שנת הגשה 2013
מספר מילים 2431

תקציר העבודה

ממ"ן 14- תקשורת ודעת קהל                          חלק א'- שאלה מספר 1 : א.      רציונאליות דלת מידע על פי פופקין – פופקין נוטה יותר לכיוון של רציונאלי מבחינת אופן החשיבה, הוא מתייחס לגיבוש דעות לקראת בחירות ברמת מיקרו. בהקשר של רציונאליות דלת מידע הוא מתייחס לכך שכשאר אנו הולכים להצביע בבחירות כלשהם, אנו מתבססים על מידע שמגיע אלינו מאמצעי התקשורת השונים…
ב.      שתיים מתוך המטאפורות של התקשורת : התקשורת כמראה – מתייחס לכך שאמצעי התקשורת משקפים הלכי רוח בחברה, התקשורת מספקת לחברה מעין…
ג.       מתוך מאמרו של טארד : דעה ושיחה. במאמר זה מתייחס טארד לשלושת מושגיי היסוד : מתייחס לדעה- כפי שהוא מכנה , בהקשר של דעת קהל כאוסף זמני של שיקולי דעת של קבוצות שונות באוכלוסייה…
שאלה מספר 3 :
ד.      במאמרה של נואלה נוימן "דעת הקהל ככלי לפיקוח חברתי " – מתארת נוימן את השפעת התקשורת על דעת הקהל – היא מתארת את הקהל כנוח להשפעה…
ה.     הסיבות בגללן מרבה התקשורת בעריכה ובפרסום של סקרים היא – על מנת לשקף לציבור את דעת הקהל,-
חלק ג'- מושגים ערוץ פופולארי ערוץ מרכזי
4 סוגיי קהל לולאת המשוב דיסוננס קוגניטיבי הקהל הרציונאלי ממ"ן 14- תקשורת ודעת קהל                          חלק א'- שאלה מספר 1 :
א.      רציונאליות דלת מידע על פי פופקין – פופקין נוטה יותר לכיוון של רציונאלי מבחינת אופן החשיבה, הוא מתייחס לגיבוש דעות לקראת בחירות ברמת מיקרו. בהקשר של רציונאליות דלת מידע הוא מתייחס לכך שכשאר אנו הולכים להצביע בבחירות כלשהם, אנו מתבססים על מידע שמגיע אלינו מאמצעי התקשורת השונים.
מתעמולות בחירות, ומתקשורת בינאישית אנשים לפני שהם מחליטים למי כדאי להם להצביע מתבססים על כך ונעזרים במה שפופקין מכנה כקיצורי דרך : סקרים, ערוצים פופולאריים,ידע מהעבר,מין,גזע  מסרי רמז וכדומה. הבוחר לפי פופקין הוא בעצם אדם רציונאלי שאינו חושב או משקיע בפועל מחשבה רבה כדיי לגבש דעה ועל כן הוא נעזר באמצעים הבסיסיים שיש ברשותו , השיקול הזה הוא מה שמכנה פופקין כ "רציונאליות דלת מידע".
בהסתמך על המושג הזה על פי פופקין אזרחיי ישראל עשויים לגבש דעתם על אפשרות של תקיפה ישראלית באיראן כפי שמתייחסים בפסקה באופן שבו : התקשורת מציגה את היתרונות והחסרונות בעניין . כפי שפופקין מציין , אם אזרחיי מדינת ישראל הם כפי שהוא מכנה אנשים רציונאליים ששואפים את המידע שהם מקבלים לפני קבלת החלטות מאמצעי התקשורת, הם יקבלו ויאספו פרטי מידע לגביי היתרונות או החסרונות כפי שהתקשורת מעבירה את המידע אליהם- עם כפית שמעבירה מידע אל הציבור הציבור אינו מתייחס אל מידע או פרטים נוספים בהקשר הזה אלא אל המידע שהוא מקבל מסביבו דרך הסקרים או הערוצים בטלוויזיה או-