כלכלת ישראל בעידן הגלובליזציה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 7551
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

כלכלת ישראל בעידן הגלובליזציה: תוצאותיה של כלכלת ארצות הברית על התמורות שחלו בזירה הכלכלית של ישראל בתחום הנדל"ן בשנת 2008
החוג לכלכלה וניהול סמינר בכלכלת ישראל                                                      תוכן עניינים
1.מבוא……………………………………………………………-.………………3
2 .רקע……………………….……………………………………-.……………-.4
2 .1. עלייה של שנות ה90 -5
2 .2 .שוק הנדל"ן ..9
2 .3. התפתחות שוק הנדל"ן בישראל בין השנים 1990-2008 ..10
2 .4 עליית מחירי הדירות והביקוש הגובר לדיור -.מנהל עסקים
3 . סקירה ספרותית -17
        3.1גלובליזציה ..20          3.2גלובליזציה והכלכלה וההשפעה על ישראל -21
4 . המשבר הכלכלי -24
5. דיון ומסקנות -…27
6 .סיכום -29
7. ביבליוגרפיה –30                                  מבוא
כלכלת ארצות הברית היא הגדולה בעולם, בבעלותה בנקים יציבים, משגשגים ובעלי עוצמה גלובלית רבה לאורך השנים. בשנת 2008, התחולל בארצות הברית משבר נדל"ן אשר השפיע רבות על כלכלת העולם.
בנקים רבים בארצות הברית העניקו משכנתאות נמוכות מאוד וברמות מינוף של כמעט 100% ואף מכרו לציבור המשקיעים הפרטיים והמוסדיים איגרות חוב מגובות משכנתאות בעקבות כך התחולל קריסתם הפתאומית של בנקים בעלי עוצמה רבה שהפתיעה ופגעה בעולם כולו בשל הקשר הגלובלי הישיר בין כלכלת ארצות הברית לבין כלל מדינות העולם ובפרט מדינת ישראל.
שאלת המחקר אותה בחרנו לחקור הינה:
" כלכלת ישראל בעידן הגלובליזציה: תוצאותיה של כלכלת ארצות הברית על התמורות שחלו בזירה הכלכלית של ישראל בתחום הנדל"ן בשנת 2008 " השערת המחקר היא כי מדינת ישראל נשארה יציבה מבחינה כלכלית למרות המשבר שחל בארצות הברית. בחרנו בעבודה זו מאחר ורצינו אספקט נוסף בתחום לימודינו. הסיבה שבחרנו דווקא בנושא כלכלת ישראל בעידן הגלובליזציה משום שלדעתנו הנושא מאוד רלוונטי כיום כיוון שהתחזקות הגלובליזציה העלתה את המודעות בעולם למשקלה של העוצמה הכלכלית והשפעתה על העוצמה הלאומית.
במענה על שאלה זו נתייחס למספר נושאים עיקריים, תוך התבססות על ספרות מחקרית הקיימת ,ראשית נסקור את העלייה של שנות התשעים ,וכיצד שוק הנדל"ן בישראל הושפע מעלייה זו , נציג נתונים שונים ונראה מה קרה לתחום הנדל"ן ככל שהשנים עברו, כמו-כן נדון במצבה של מדינת ישראל לעומת ארצות הברית והקשר הישיר ביניהן תוך התייחסות לגלובליזציה והמשבר הכלכלי.
 לסיכום העבודה אנו נחווה את דעתנו האישית על המשבר, כלכלת ישראל, כלכלת ארצות הברית ומה ניתן ללמוד מכך בעתיד