תכנית שיווק - MBA - כרית הזריחה - ד"ר מאיר קרלינסקי - ציון סופי 95

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 2944
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

הפקולטה לניהול בית הספר למוסמכים במינהל עסקים ניהול השיווק תכנית שיווקית – כרית הזריחה תקציר מנהלים קבוצת "עמינח" היא יצרן מוצרי השינה הגדול בישראל ואחראית  למספר פיתוחים חשובים בעולם השינה כגון "המרכז הבריאותי" ו"מיטה וחצי". הקבוצה פועלת הן בייצור ויבוא מוצרים, והן בשיווק מוצרים לשווקים מוסדיים ודרך שלוש רשתות שבבעלותה (כ-60 סניפים ברחבי הארץ).
קבוצת עמינח שוקלת להיות היבואנית הבלעדית של The Glo Pillow – פיתרון בלעדי וחדשני לבעיית השכמה לא נעימה ולא טבעית באמצעות השעון המעורר. הכרית מאפשרת שילוב בין הנוחות והרכות של כרית רגילה, ובין יכולת לדמות כמויות אור של זריחה טבעית כך שמתקבלת השכמה טבעית, נעימה וחלקה.
השוק הכרית החדשנית הזו עונה על צרכיהם של מספר קהלים פוטנציאליים:
1.      שוק מוצרי השינה – כרית רכה ונוחה כחלק מעולם מוצרי המיטה.
2.      שוק השעונים המעוררים – ייחוד הכרית הוא בכך שהיא מהווה תחליף איכותי לשעונים מעוררים.
3.      שוק כבדי השמיעה וחירשים – תחום בו יש למוצר עדיפות מוחלטת מכיוון שהמוצר מסתמך על חוש הראייה כאמצעי השכמה, המוצר מושלם עבור אוכלוסייה שלמה שמסתמכת אף היא על ראייה בלבד.
שיתופי פעולה אפשריים בהתאם לשווקים השונים בהם המוצר מתחרה, ומלבד ערוצי ההפצה הקיימים של חברת עמינח, קיימות מספר הזדמנויות לשיתופי פעולה אפשריים:
1.      שיתוף הפצה עם קמעונאים בתחום חנויות מוצרי בית ומתנות.
2.      שיתוף פעולה עם מעבדות שינה.
3.      שיתוף פעולה עם גופים המתמחים בשיווק והפצת מוצרי עזר לכבדי שמיעה וחירשים.
תחרות מכיוון שהמוצר פונה למספר קהלים שונים, הוא עומד בפני תחרות ממספר גורמים. בתור מוצר שינה, המוצר מתמודד מול שוק רווי המציג מגוון רחב של כריות שינה בגדלים ומאפיינים אורתופדיים שונים. תועלת הכרית כ'מוצר השכמה' עומד למבחן מול שוק השעונים המעוררים ואף מכשירים סלולריים (ברובם מהווים תחליף לשעון המעורר המסורתי). בתחום העזרים לכבדי שמיעה וחירשים, המוצר לא צפוי לתחרות משמעותית עקב יתרון בולט ביחס לחלופות האחרות.