לגדול עם טלוויזיה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: המסכים בחייהם של ילדים ובני נוער |
מילות מפתח | חינוך, טלוויזיה, תקשורת |
ציון | 93 |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 2944 |
תקציר העבודה
ממ"ן 11: לגדול עם טלוויזיה שאלה 1:
א. אופייה של המשפחה משפיע על אופן ההתייחסות של הילדים לטלוויזיה. היגד זה נכון.
מחקרם של צ'אפי ומקלאוד משנת 72' קבע כי אופי התקשורת הבין אישית במשפחה משפיע על הדרך שבה מעבדת המשפחה את תכני הטלוויזיה. החוקרים מצאו הבדלים באופי המשפחות והגדירו מאפיינים אלו כ"אוריינטציה חברתית" ו"אוריינטציה מושגית".
ממחקרם עלה כי משפחות עם אוריינטציה חברתית גבוהה יותר נהגו לצפות יותר בטלוויזיה.
בני המשפחה נחשבו ל"צופים כבדים" והתכניות שבהן הם צפו היו יותר תכניות בידור קלילות- פחות חדשות. משפחות בעלות אוריינטציה מושגית צופות בעיקר בחדשות. בני המשפחה נחשבים ל"צופים קלים" יותר, ויש יותר פיקוח על הצפייה.
ניקוד:10 ב. המיומנויות שמאפשרות לילדים להבין את הטקסט הטלוויזיוני ירכשו רק בסיוע הוריהם. היגד זה אינו נכון. לפי דיוויד בקינגהם, מהחוקרים הבולטים של הגישה הפרשנית, הילדים מבינים טקסטים טלוויזיוניים אחרת, והם לא מוגבלים בהבנתם.