לגדול עם טלוויזיה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: המסכים בחייהם של ילדים ובני נוער |
מילות מפתח | חינוך, טלוויזיה, תקשורת |
ציון | 85 |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 2944 |
תקציר העבודה
ממ"ן 12: לגדול עם טלוויזיה שאלה 1:
א. השפעה המיוחסת לטלוויזיה ומתוארת בכתבה זו היא השפעת הטלוויזיה מעצם הימצאותה בבית. בכתבה, מדובר על ברוך בר שנגד נחרצות את הקמת תחנת הטלוויזיה הישראלית הראשונה. לטענתו, הטלוויזיה עלולה לערער את היסודות התרבותיים והחברתיים שעליהם בנויה החברה הישראלית. בר ציין כי הטלוויזיה תגרום למבוגרים להפסיק לשוחח כאשר הטלוויזיה באזור וכי ילדים יפסיקו לעשות פעילויות אחרות מלבד רביצה מול הטלוויזיה. בר אף נותן לדוגמא את בניו וטוען כי שאיפתו לחינוכם היא דרך ספרים ושירה ולא דרך הטלוויזיה, וכי הטלוויזיה תהרוס את חזונו זה.
בר מסכם ואומר כי הטלוויזיה והאחראי לתכניה יהיו אחראים לדור שלם וכן ייצרו פנים אחידות לדור זה.
השפעה זו, עליה מדבר בר, היא השפעה שנוצרת מעצם הימצאותה של הטלוויזיה בבית, ולאו דווקא מהתכנים המשודרים בה. כלומר, ילד יעדיף לצפות בטלוויזיה כאשר היא ישנה, מאשר ללכת ולקרוא ספר- הטלוויזיה יותר זמינה, דורשת פחות מאמץ, ויש בה הרבה יותר אפשרויות. השערת התחלוף על אותה ההשפעה חוקרת מקבת ויליאמס ב- 1986.