מדיניות ציבורית

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2944
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

ממ"ן 13
1 .
שדולה- מונח זה מגדיר קבוצה של חברי כנסת שהתאגדו יחדיו לשם קידום רעיון מסוים בין אם זה למען הפרט או קבוצה של פרטים, נגדם או למען מדיניות אחת נגד אחרות.
מטרתה של השדולה היא לגייס תמיכה בקרב עמיתיהם ומקרב בעלי תפקידים בממשל למען קידום רעיונם.
על-מנת לקחת חלק בשדולה קבע תקנון הכנסת כי רק חברי כנסת שהם שרים או סגני שר רשאים לייסד שדולה ולהיות חברים בה ואף בכמה שדולות בו זמנית.
באפריל
1 997 נכנס חוק ועדת הכנסת שקבע כי זכותם של חברי הכנסת לקיים שדולות בנושאים החופפים לנושאים הנידונים בוועדות הכנסת וגם בנושאים שלא מדוברים בהם, ואין הם זקוקים לאישור לקיימן.
מבחן בוודאות הקרובה- הינו מונח המתאר מבחן לאיזון בין חופש הביטוי לאינטרסים אחרים.
מבחן זה קובע מתי מותר להגביל את חופש הביטוי בהתנגשות עם פגיעה ממשית ורצינית באינטרס אחר.
דוגמה לכך ניתן לראות בבג"ץ שנת 1953 שזכה לכינוי בג"ץ "קול העם" שבו עתר עיתון הארץ כנגד שר הפנים, ישראל רוקח שהחליט לסגור את העיתון למשך 10 ימים מתוקף תקנות לשעת חירום בטענה שהעיתון פירסם כתבה שמהווה סיכון ביטחוני למדינת ישראל ולאזרחיה.
השופט, שמעון אגרנט קיבל את עתירת העיתון מתוך התבססות על מגילת העצמאות ומתוך נימוק כי חופש הביטוי הינו זכות עילאית במשפט החוקתי בישראל ופעל באופן אקטיביסטי כאשר קבע לממשיכי דרכו המשפטנים שיש למצוא את הדרך שבה ניתן וצריך להגן על זכויות האזרח וחופש הביטוי כאשר הם מתנגשים עם אינטרסים אחרים נוגדים במבחן הנקבע בשם "מבחן הוודאות הקרובה".
קונצנזוס וושינגטון- הינו..