יתרונות וחסרונות סקרי אינטרנט בהשוואה לסקרים בדואר או בטלפון.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 2944
מספר מקורות 40

תקציר העבודה

1 .     מבוא
3
2 .     סקירה כללית על שיטות הסקר –.5
2 .1.
ערוצי תקשורת כקריטריון להשוואה בין שיטות הסקר .8
3 .     היתרונות של שיטת הסקר האינטרנטי 11
4 .     היתרונות של שיטת הסקר הטלפוני …13
5.     היתרונות של שיטת הסקר בדואר -.מנהל עסקים
6 .     מודל טעות הסקר הכוללת -..
–משפטים
6 .1            .יישום מודל טעות הסקר הכוללת על סקרי אינטרנט, דואר וטלפון 
6 .1.1.  חסרונות הסקר באינטרנט .18
6 .1.2.  חסרונות הסקר בדואר -21
6 .1.3.  חסרונות הסקר בטלפון -22
7.     סקרים בנושאים רגישים ..24
7.1
דוגמאות לסקרים בנושאים רגישים –.26
8 .     סיכום ומסקנות 29
9.     ביבליוגרפיה …30 השימוש בסקרים כמקור מידע שיווקי רב עצמה מקובל כיום בענף השיווק.
התפתחות זו הביאה להיצע של סקרים מסוגים שונים. עושר זה יוצר עבור מנהלים רבים בעיית החלטה לגבי סוג הסקר בו יבחרו. לכאורה, שיטות איסוף הנתונים צריכות להציג נתונים דומים אם לא זהים. הניסיון המחקרי מלמד שבמקרים רבים נוצרים פערים, סקרים דומים שבוצעו בשיטות ראיון שונות מציגים נתונים אשר לעיתים שונים מהותית אלה מאלה.
פערים אלה נובעים כמובן מבעיות שונות עליהן אדון בעבודה זו.
לרשות החוקר עומדות מספר שיטות סקרים מרכזיות: הריאיון האישי, ריאיון טלפון, סקר דואר, סקר ממוחשב (אינטרנט ודואר אלקטרוני), והגישה המעורבת הכוללת מספר שיטות יחד. השיטות הללו נבדלות זו מזו בסוגי הנתונים ובכמות הנתונים שניתן לאסוף, במהירות איסוף הנתונים, בעלות המחקר ועוד. לסקרים מתוכננים המבוצעים כהלכה יתרונות רבים: סקר הוא שיטת איסוף נתונות מהירה יחסית ומדויקת בתחומי מחקר שונים. סקר טוב מספק כמות רבה של מידע. כמות המידע עולה לעתים על זו שתוכננה מראש.
ביצוע מחקרים באמצעות ראיונות טלפוניים, שהווה עד לשנים האחרונות אחת השיטות המרכזיות לאיסוף נתונים, הולך ומפנה את מקומו לטובת ביצוע מחקרים באמצעות האינטרנט והדוא"ל, שהשימוש בהם הולך ומתרחב בקצב מהיר. מבין יתרונותיה הבולטים של השיטה: אפשרות לביצוע סקרים בקרב מדגמים גדולים בעלויות נמוכות, היכולת להגיע לחתכים שונים 9. ביבליוגרפיה אבן-זהר ל., (2010). "השוואה בין סקר טלפוני לסקר באמצעות האינטרנט בנושא שביעות רצון לקוח מאיכות השירות". האוניברסיטה הפתוחה, ת"א.
אורן ע. וסיני-קרמונה ג., (2008). "שיעורי היענות בסקרי אינטרנט". ידיעות מכון כהן, אוניברסיטת ת"א.
ביבי א. ובסר א., (2006). "עריכת סקרים באינטרנט: יתרונות, חסרונות והטיות". משאבי אנוש, 2
5 : 63-66.
בן ברוך, ד. והרפז, י., (2005). "לדוג נתונים ברשת". סטאטוס הירחון לחשיבה ניהולית, עמ' 44-47.
בר לב ש. ופוקס ק., (1998). "אמת וסקר". הוצאת הקיבוץ המאוחד, ת"א. הורניק י. (1988). "סקרים ומשאלי דעת קהל", האוניברסיטה הפתוחה ,ת"א.
סיני קרמונה, ג. (2008). "סקרי אינטרנט". מידעון האגודה הסוציולוגית הישראלית , המסלול האקדמי המכללה למינהל, ראשל"צ.
סיני קרמונה ג., (2010). "סקר חף מטעויות – יש דבר כזה?".
מתודה יישומי מחקר עסקייים.
פוקס ק., (2010). "תשיגו לי את מינה צמח! :על סקרים, מתמכרים ומבקרים", הוצאת דביר, אור יהודה .
קנת ר., קפלן א., רענן י., (2006). "העתיד כבר כאן: סקרים ומחקרי שוק באינטרנט". סטטוס- הירחון לחשיבה ניהולית, גיליון 176, עמ' 48-54.
שיני א., (2009). " השפעת שיטת איסוף הנתונים על רמת הדיווח על התנהגויות לא מקובלות". האוניברסיטה הפתוחה, ת"א.
Assael, H. and J. Keon .(1982) “Nonsampling vs. Sampling errors in survey research”, Journal of Marketing, 46:
1מנהל עסקים-123.
Carini, Robert M., Hayek, John C., Kuh, George D., Kennedy, John M., Ouimet, Judith A. (2003). College Student Responses to Web and Paper Surveys: Does Mode Matter? Journal Research in Higher Education 44 (1), pp 1-19.
Chang, L. & Krosnick, J.A.
(2009). National Survey Via RDD Telephone Interviewing versus the Internet Comparing Sample Representativeness and Response Quality. Public Opinion Quarterly, 73(4): 641-678.
Chiu, C., Hsu, M. & Wang, E.T.G.
(2006). Understanding Knowledge Sharing in Virtual Communities: An Integration of Social Capital and Social Cognitive Theories. Decision Support Systems,
4 2: 1872-1888.
Corkrey,R.,and Parkinson,L(2002)."A comparison of four computer-based telephone interviewing methods: Getting answers to sensitive questions". Behavior Research Methods,Instruments & Computers,
3 4(3):354-363.
Couper,M.P.(2000)."Web Surveys:
A review of issues and approaches". Public Opinion Quarterly,Vol.64 :
464-494.
Curtis, E. & R. Redmond (2009), "Survey postal questionnaire: optimising response and dealing with non-response", Nurse Researcher, 16(2): 76 – 88. Denscombe, M. (2009). Item non-response rate: a comparison of online and paper questionnaire.
International Journal Research Methodology. Vol. 12, no. 4, 281-291.
Dillman, D.a. (2000). Mailand Internet Surveys: The Tailored Desing Method, John Wiley & Sons, New York.
Fuchs, M., Couper, M., and Hansen, S. (2000), "Technology Effects: Do CAPI Interviews Take Longer?" Journal of Official Statistics, 16, pp. 273-286.
Gangadharbatla, H. (2008). Facebook Me: Collective Self-Esteem, Need to Belong, and Internet Self-Efficacy as Predictors of the Igeneration's Attitudes toward Social Networking Sites. Journal of Interactive Advertising, 8(2): 5-משפטים.
Jackle, A., Roberts, C., Lynn, P.
(2010). "Assessing the Effect of Data Collection Mode on Measurement." International Statistical Review 78(1): 3-20.
Kaye, B. K., & Johnson, T. J.
(1999). Research Methodology: Taming the Cyber Frontier Techniques for Improving Online Surveys. Social Science Computer Review, 17: 323-337.
Kent, R., & Lee, M. (1999).
Using the Internet for market research: a study of private trading on the Internet. Journal of the Market Research Society, 41(4): 377-385.
Mehta, R., & Sivadas, E. (1995).
Comparing Response Rates and Response Content in Mail versus Electronic Mail Surveys. Journal of the Market Research Society, 37(4): 429-439.
Millar, M.M. O'Neill, Allicon C.
Dillman, D,A(2009). Are Mode Preferences Real? Social & Economic Sciences Research Center (SESRC). Technical Report 09-003. Washington State University.
Putnam, R.D. (2004). Bowling Together. OECD Observer. Retrieved July 28, 2008 from http://www.oecdobserver.org/news/fullstory.php/aid/12משפטים/Bowling_together.html.
Richman, W., Kiesler, S., Weisband, S., and Drasgow, F. (1999), "A Meta-Analytic Study of Social Desirability Distortion in Computer-Administered Questionnaires, Traditional Questionnaires, and Interviews," Journal of Applied Psychology, 84, pp. 754-775.
Roberts, C., (2007). Mixing modes of data collection in surveys: A methodological Review. ESRC National Center for Research Methods. Review Papers NCRM/008. London.
Ross, M. (2002). Methods of Internet data collection and implications for recruiting respondents. Statistical Jurnal of United Nations ECE 19.175-186. IOS Press.
Schaefer, D. R., & Dillman, D.
A. (1998). Development of a Standard E-Mail Methodology. Public Opinion Quarterly, 62: 378-397.
Schmidt, W. C. (1997). World-Wide survey research: Benefits, Potential, Problems and Solutions. Behavior Research Methods Instruments & Computers, 29(2): 74-279.
Short, J., Williams, E., and Christie, B. (1976), The Social Psychology of Telecommunications, New York:
Wiley.
Sternberg, K. J., Lamb, M. E., Orbach, Y.,  Esplin, P. W., & Mitchell, S. (2001), “Use of a structured investigative protocol enhances young children's responses to free-recall prompts in the course of forensic interviews”, Journal of Applied Psychology, 86(5): 997 –
1 005. Sudman, S., & Bradburn, N.,
1 982. Asking Questions: a Practical Guide to Questionnaire Design. USA:
Jossey-Bass.
Tourangeau, R. & T. W. Smith (1996), “Asking sensitive questions: the impact of data collection mode, question format & question context”, Public opinion Quarterly, 60:
275-304.
Tourner, C.F.,Ku, L., Rogers, S.M., Lindberg, L.D., Pleck, J.H., and Sonenstein, F.L. (1998). Adolescent sexual behavior, drug use, & violence: Increased reporting with computer survey technology. Science 280: 867-873.
Valenzuela, S., Park, N. & Kee, K.F. (2009). Is there Social Capital in a nSocial Network Site? Faceebook Use and College Students' Life Satisfaction, Trust and Participation. Journal of Computer – Mediated Communication, מנהל עסקים: 875-901.
Walsh, J. A. & J. Braithwaite (2008), "Self-Reported Alcohol Consumption and Sexual Behavior in Males and Females: Using the Unmatched-Count Technique to Examine Reporting Practices of Socially Sensitive Subjects in a Sample of University Students", Journal of Alcohol and Drug Education, 52(2): 49 – 73. Wright, R. & Powell, M. B.
(2006), “Investigative interviewers' perceptions of their difficulty in adhering to open-ended questions with child witnesses”, International Journal of Police Science & Management, 8(4): 316-3
5 .