סמינריון -אפקטיביות הפרסום בפייסבוק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 95
שנת הגשה 2015
מספר מילים 6896
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

מבוא
לרשתות חברתיות ופייסבוק בפרט, המודל העסקי העיקרי הוא פרסום.  הצורך של הצרכנים למהירות, מידיות ואינטראקטיביות ביחס למידע, הפכו את פלטפורמת הרשתות החברתיות כעיקרית במעורבות עם צרכנים. הצמיחה הגבוה של משתמשי פייסבוק והעובדה שפייסבוק הפכה להיות חלק ממרקם החיים של מיליוני צרכנים בעולם, העניקה למפרסמים פלטפורמה זולה לפרסום ומיקוד לקהלים גלובאליים גדולים. חברות מחפשות כל הזמן דרך למנף את היחסים עם הלקוח למטרות רווח ומסחר.          יחד עם הצמיחה הגבוהה של שוק הפרסום המקוון, גדל הצורך לבחון את האפקטיביות של הפרסום בפייסבוק ואת ההחזר על ההשקעה (ROI). גדלה החשיבות להבין מהי ההשפעה של פרסום בפייסבוק על המשתמש, כיצד המשתמש תופס את הפרסום בפייסבוק, מהי הדרך האפקטיבית להגיע לתודעת הצרכן שמחפש אינפורמציה בפייסבוק וכיצד לגרום לו להרגיש מעורבות עם המותג. ולכן, יש חשיבות לחקור את ההשפעה של הפרסום בפייסבוק על המשתמש. אחת המשימות העיקריות של המשווקים היא לקבוע את האפקטיביות של הפרסומת. אפקטיביות של פרסום ניתן למדידה בדרכים רבות. אחת הדרכים לקבוע יעילות היא למדוד את תשומת הלב לפרסום ואהדה כלפי הפרסום. אהדה כלפי פרסום יכולה להימדד בתגובות של הפרט כלפי הפרסומת.         המטרה העיקרית של מחקר זה, היא לבחון את אפקטיביות הפרסום בפייסבוק, תוך שימת דגש על הקשר בין המאפיינים של מודעות הפרסום בפייסבוק למידת תשומת הלב והאהדה של המשתמש כלפי כל סוג של פרסום.  בהתאם לכך בוצע מחקר אמפירי אשר סיפק ראיות לחשיבותו של הפרסום ברשת החברתית פייסבוק.          ממצאי המחקר העיקריים הצביעו על כך שמידת תשומת הלב הייתה גבוהה יותר כלפי מודעת פרסום המגיע דרך חבר מאשר פרסום שהגיע ישירות מהמפרסם.            מכאן שפרסום ויראלי בפייסבוק הוא בעל חשיבות גדולה במשיכת תשומת לב של המשתמש כלפי הפרסומת.
תוכן עניינים

1 .       מבוא 3
2 .     סקירת ספרות 4
2 .1 הרשת החברתית פייסבוק 4
2 .2 פרסום בפייסבוק 5
2 .3 סוגי מודעות בפייסבוק 6
2 .3.1
מודעות מסורתיות 6
2 .3.2
סיפורים ממומנים 7
2 .4
מיקוד 9

2 .5
תשומת לב  לפרסום 9
2.5.1 תשומת לב ומגדר 10 2.5.2 תשומת לב ומיקום המודעה 10 2.5.3 תשומת לב ותוכן הדף 11
2 .6
מעורבות המשתמש בפייסבוק 11
2 .7
הערכת אפקטיביות הפרסום בפייסבוק 12
2 .7.1 הקשר בין אפקטיביות הפרסום וסוג המודעה 13
3 .     המחקר משפטים
3 .1
מטרת המחקר משפטים
3 .2
השערות המחקר משפטים
3 .3
שיטת המחקר 17
3 .4
משתתפי המחקר 17
3 .5
ממצאי המחקר 18
3 .6
ניתוח ממצאי המחקר 19
3 .7
סיכום ומסקנות 22
4 .       ביבליוגרפיה 23
5.       נספחים 26