פרה סמינריון בקורס דינמיקה במשא ומתן באוניברסיטה הפתוחה. נושא העבודה: לחץ של זמן במשא ומתן מיושם על הקונפליקט באוניברסיטת וינדזור . ציון העבודה: 85.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 3839
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תקציר העבודה:
נושא העבודה: לחץ של זמן במשא ומתן מיושם על הקונפליקט באוניברסיטת וינדזור    תוכן עניינים:
מבוא
-3
פרק א' – סקירה וניתוח של לחץ של זמן במו"מ        לחץ של זמן סקירה כללית –4
       לחץ של זמן מועד סופי –…4-5
       היתרונות וחסרונות של גילוי מועד סופי …5-6
                   תחושת דחיפות במשא ומתן -…6
      ויתור ושיתוף פעולה במו"מ –7
                   הקשר בין לחץ של זמן לעוררות 7-8
       מחקר על משא ומתן במו"מ -8-9
       לחץ של זמן –חסרון או יתרון ..10-11
פרק ב' –  יישום מקרה תיאור המקרה -…11-12
ניתוח המקרה –13-מנהל עסקים פרק ג'  דיון ומסקנות … –..12-13-מנהל עסקים             ביבליוגרפיה ..משפטים-16
מבוא:
לחץ של זמן הוא ההכרח לסיים משימה או פעולה במהירות.
לחץ של זמן משפיע על כל האספקטים של החיים שלנו ומשנה את התנהגותנו , לדוגמא: לחץ של זמן לפני  כנראה יגרום לנו ללמוד בתדירות יותר גדולה , לחץ של זמן בתצורה של פחד לאחר לפגישה עלול לגרום לנו לנסוע יותר מהר ולחץ של זמן במשא ומתן משפיע על הדינמיקה של המשתתפים ,על התנהגותם ועל התוצאות הנצפות .
בחרתי בנושא זה מכיוון שעניין אותי כיצד מתבטא לחץ של זמן במשא ומתן ומה ניתן ללמוד מזה על חיי היום יום בפרט ועל התנהגות של בני אנוש בכלל.
בעבודה זו אציין מהו לחץ של זמן במשא ומתן ומהן צורותיו השונות, איך משפיע לחץ של זמן על משא ומתן , מהם יתרונותיו ומהם חסרונותיו ואיך הוא משתלב בסיטואציות של משא ומתן יום יומי – אני אנתוח מקרה עדכני של משא ומתן תחת לחץ של זמן.
במהלך העבודה, אבצע תחילה סקירה כללית למושג לחץ של זמן  תוך התייחסות לעלות זמן, מועד סופי , לחץ זמן במו"מ, , תחושת הדחיפות במו"מ, קשר בין עוררות ללחץ של זמן ומחקרים שונים שנערכו על לחץ של זמן במשא ומתן . לאחר  מכן, אמנה היבטים שונים של יתרונות וחסרונות של מועד סופי במו"מ . לבסוף, אציג מקרה מעולם ההשכלה הגבוהה  שבו התקיים מצב של שימוש במועד סופי ואנתח אותו כפי שבא לידי ביטוי מהתיאוריות והסקירות הספרותיות השונות שיוצגו במהלך העבודה.  לחץ של זמן – סקירה כללית:
משא ומתן כרוך בסדרה של החלטות הנעשות בסירוגין בין הצדדים . עם זאת, החלטות אלה לא נעשות בסביבה מבודדת. אם בצורה רציונלית או לא, משא ומתן מורכב מהנחות ושקילות של עלויות ותועלות של קבלת החלטות ובחירות. ישנן השפעות שונות על תהליכי קבלת החלטות אלה. השפעה ראויה לציון היא לחץ של זמן .לחץ של זמן הוא לעתים קרובות נתפס כשינוי עלויות לאורך זמן .