אפקטיביות של פרסום במדיה החדשה ורשתות חברתיות

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 3950
מספר מקורות 23

תקציר העבודה

אפקטיביות של פרסום במדיה החדשה ורשתות חברתיות עבודה סמינריונית ינואר
2 0משפטים
2 3
מקורות תוכן העניינים
מבוא. 3
שאלת המחקר. 3
השערות המחקר. 3
המדיה החדשה. 4
רשתות חברתיות.. 5
פרסום ברשתות חברתיות.. 7
המחקר האמפירי 9
דיון בשאלת המחקר. 12
סיכום והמלצות.. 16
ביבליוגרפיה. 17
נספח – השאלון 19
נספח – פלטים סטטיסטיים. 24
מבוא
"ניו מדיה" (מדיה חדשה) הוא מושג רחב המתייחס אל יצירות אשר נוצרו באופן דיגיטלי באמצעות מחשב או שעברו דיגיטציה. המחשב יכול לשמש אותן בתהליך ההפקה, תהליך ההפצה או תהליך ההצגה. המונח "ניו מדיה" בא לתאר אותה כהנגדה למדיומים קודמים. בין השאר- הדפוס, הטלוויזיה, הקולנוע ועוד. הללו מכונים, בהנגדה, "מדיה ישנה" או "אולד מדיה".
הרשתות החברתיות הן אחד הענפים הצומחים במהירות הגדולה ביותר בתחום האינטרנט. פייסבוק הוא האתר המדובר ביותר בעולם היום, והופך ליותר מרשת חברתית בלבד: אתר שבו יכולים להיפגש עם חברים, להשאיר הודעות זה לזה, לראות מה התחדש עם האחרים, לספר מה אוהבים, לפלרטט, למצוא אהבה, למצוא שותפים לעסקה או ליום עיון. בקיצור, פייסבוק הוא צומת מרכזי למשתמשי אינטרנט באשר הם, ולכל חבריהם. רשתות חברתיות הינן גם מדיה המשמשת מפרסמים.
עבודה זאת מתמקדת באפקטיביות של פרסום במדיה החדשה, בעיקר ברשתות חברתיות.
שאלת המחקר מהי האפקטיביות של פרסום ברשתות חברתיות בהשוואה לפרסום באתרים אחרים באינטרנט?
השערות המחקר האפקטיביות של פרסום ברשתות חברתיות גדולה בהשוואה לפרסום באתרים אחרים באינטרנט.
קיים מתאם שלילי בין גיל לבין האפקטיביות של פרסום ברשתות חברתיות.
כלומר, בקרב צעירים, האפקטיביות גדולה יותר בהשוואה לאפקטיביות בקרב מבוגרים.
  המדיה החדשה "ניו מדיה" (מדיה חדשה) הוא מושג רחב המתייחס אל יצירות אשר נוצרו באופן דיגיטלי באמצעות מחשב או שעברו דיגיטציה. המחשב יכול לשמש אותן בתהליך ההפקה, תהליך ההפצה או תהליך ההצגה. המונח "ניו מדיה" בא לתאר אותה כהנגדה למדיומים קודמים. בין השאר- הדפוס, הטלוויזיה, הקולנוע ועוד. הללו מכונים, בהנגדה, "מדיה ישנה" או "אולד מדיה".
ניו מדיה מכילה שתי שכבות: השכבה התרבותית והשכבה הממוחשבת, כאשר הן נמצאות תמיד ביחסים של השפעה הדדית זו על זו. השילוב או הקידוד מחדש של השכבות הללו יוצרת תרבות משולבת של משמעויות תרבותיות וממוחשבות. בתהליך זה קטגוריות ומושגים תרבותיים מוחלפים ברמת המשמעות ו/או השפה במושגים חדשים הלקוחים מעולם המושגים הממוחשבים.
כבר בשנת 1999 קבע Van Dijk כי מה שמאפיין את מהפכת המדיה החדשים היא יכולת האינטגרציה  ((integration והאינטראקטיביות ((interactivity, קרי, היכולת להעביר קול, נתונים ותמונות באמצעות ערוץ אחד משותף, ערוץ המאחד ערוצי העברת מידע "ותיקים" ומאפשר להם "לשוחח" זה עם זה.
בהמשך לכך, על פי (2003) Lister et al. , למדיה החדשה חמישה מאפיינים:
1.דיגיטליות – ממוחשבת – טכנולוגיה חדשה לגמרי;
2 .אינטראקטיביות – סוג השימוש – שבירת הגבול בין יצרן לצרכן;
3 .פיזוריות – היקף נגישות ומגע – פריצת גבולות של מקום וזמן;
4 .רשתיות -(היפרטקסטואליות) – פריצת סדר וגבולות מבניים; 5.וירטואליות – פריצת גבולות בין ממשי למדומה; פרט לדיגיטליות, כל שאר מאפייני המדיה החדשה הם מאפיינים ברורים של שבירת…