פסיכופתולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1423

תקציר העבודה

ממן 12 – פסיכופתולוגיה שאלה 1 (פרק 8 וסרט רביעי) (6
נקודות) הגדירו את המושגים הבאים (עד 3 שורות להגדרה. 3 נקודות לכל תשובה מלאה) (סה"כ 6 נקודות) (שימו לב לשייך את המושג לקטגוריה אליה הוא שייך, לתת דוגמאות במידת הצורך ולציין את עיקרי המושג):
א.      מחלות פסיכוגניות (PSYCHOGENIC ILLNESS):
הפרעות קליניות מציר 1 – מחלה פיזית ממשית שאחד הגורמים המשפיעים עליה הוא הגורם הנפשי, בכל שלב של המחלה יש מקום להיבט פסיכולוגי – נפשי ללא מקור אורגני ידוע. לדוגמא: הפרעה סומטופורמית היא הפרעה פסיכוגנית המתאפיינת בתסמינים גופניים המעידים על בעיה פיזיולוגית, אך לא קיימים מצב רפואי או ממצא פתולוגי גופני בבדיקות רפואיות, שיכולים להסביר תסמינים אלו.‏ ב.      טיפוס A: הפרעות קלניות מציר 1 – טיפוס A: דחף תחרותי מופרז, חוסר סבלנות, עוינות, דיבור ופעילות מוטורית מואצים. יש ראיה שדפוס התנהגות מטיפוס A הוא מנבא משמעותי של מחלת לב כלילית.
שאלה
2 (פרק 9 בחוברת הדקה, על הפרעות האכילה)  (16 נק') לגבי הפרעות אכילה מה נכון/לא נכון (2  נק' לשאלה, סה"כ –
1 6 נק).
א.       דיכאון מופיעה בקומורבידיות מובהקת עם אנורקסיה.
   נכון/לא נכון ב.       הפרעת הסתגלות בדרך כלל מקדימה את הופעת האנורקסיה.
  נכון/לא נכון ג.         גם לסובלים מאנורקסיה וגם לסובלים מבולימיה יש פחד מעלייה במשקל.
  נכון/לא נכון ד.        אחוז התמותה בקרב הסובלים מאנורקסיה הוא שולי (כמעט ולא קיים)   נכון/לא נכון ה.       גם בנים/גברים יכולים לסבול מהפרעות אכילה.
  נכון/לא נכון ו.           אין עדויות לקיום מקרים של הפרעות אכילה לפני גיל מנהל עסקים.
   נכון/לא נכון ז.        האנורקטי לרוב מכחיש את המורכבות או הקושי או החומרה של הבעיה, ואילו הבולימי מודע שיש לו בעיה והוא מלא אשמה, בושה  וכו'.
  נכון/לא נכון ח.       תכונת הפרפקציוניזם כנראה קשורה להפרעות אכילה.
  נכון/לא נכון שאלה 4 (פרק 9 בחוברת  באנגלית)  (12 נק') (עד 20 שורות) תארו  בקצרה 3 סיבות או גורמים להיווצרות הפרעות אכילה.
א.       …
שאלה 5 (פרק 9) (12 נק' ) (עד משפטים שורות) ציינו מה הדומה ומה השונה בין :
א.      הפרעת אישיות נרקיסיסטית לבין הפרעת אישיות היסטריונית. (6 נק').
הדומה : גם הסובלים מהפרעת אישיות היסטוריונית וגם נרקסיסטית מאוד מרוכזים בעצמם, מאוד מוחצנים כלפי חוץ, רצון בתשומת לב ומשתמשים באחרים להשגת מטרה, …
שאלה 6
(פרק 9) (28 נקודות) מצ"ב תיאור של הפרעת אישיות שאדם כתב :
"לחיות עם הפרעת אישיות ________ זה לא פחות מאשר כמו להיות בגיהינום נצחי. כאב, כעס, בלבול, אני לעולם לא יודע כיצד ארגיש מרגע אחד לאחר. כואב בגלל שפגעתי באנשים שאני אוהב. מרגיש שלא מבינים אותי. מנתח הכל.שום דבר לא מעניק לי עונג. פעם בהרבה זמן אני מרגיש …