סמינריון סיום-הקשר בין גודל כיתה, יחסי גומלין (אינטראקציות) בכיתה והישגים אקדמיים של התלמידים בה

תקציר העבודה

הקשר בין גודל כיתה, יחסי גומלין (אינטראקציות) בכיתה והישגים אקדמיים של התלמידים בה תוכן עניינים
מבוא
3
הגדרות ובעיות בקביעת מדדים במחקרי השפעת גודל כיתה 5
יחסי גומלין- וקבוצה לומדת הגדרות ומאפיינים 7
יחסי גומלין וגודל כיתה
1 1
בעיות חברתיות הקשורות לגודל כיתה מנהל עסקים יתרונות וחסרונות חברתיים ואקדמיים של גודל כיתה
1 6
יתרונות חברתיים ואקדמיים של קבוצת לומדים קטנה
2 0 7.1   יתרונות חברתיים ואקדמיים של קבוצת לומדים קטנה
2 0 7.2  חסרונות חברתיים ואקדמיים של קבוצת לומדים קטנה
2 2
האם השפעת גודל כיתה זהה לכל התלמידים, ללא קשר למאפיינים הדמוגרפים, הקוגניטיביים וההתנהגותיים שלהם?
23
השפעות לטווח קצר וארוך על הישגים אקדמיים של תלמידים שלמדו בכיתות קטנות
2 5
סיכום ודיון
2 6
ביבליוגרפיה
3 1-33
למרות שיש מחקרים Milesi & Gamoran,
2 006), ב 2010, Folmer-Annevelinket al ) שלא מצאו השפעות משמעותיות של גודל כיתה על למידת תלמידים, הרי שמטה אנליזות של Glass and Smith (1979)   ושל Hedges (2000), ב Folmer-Annevelinket al ,, (2010)הגיעו למסקנה כי לכיתות קטנות יש השפעה חיובית ולעיתים מתמשכת על הישגים אקדמיים של תלמידים, במיוחד אלו ממעמד סוציו כלכלי נמוך ומקבוצות מיעוטים.
מטרת מחקר זה להבהיר  את הקשר בין גודל כיתה יחסי גומלין (אינטראקציות) בכיתה והישגים אקדמיים של תלמידים כשהמשתנה הקבוע-  גודל הכיתה והמשתנים התלויים- יחסי גומלין (אינטראקציות ) בכיתה והישגים אקדמיים של התלמיד והשערות המחקר הן: קיים קשר שלילי בין גודל כיתה והישגים אקדמיים של התלמידים בכיתה, ככל שגודל הכיתה גדול יותר הישגי התלמידים נמוכים יותר.
2.      קיים קשר שלילי בין גודל כיתה ואינטראקציות בין תלמיד –מורה, ככל שגודל כיתה גדול יותר האינטראקציות בין התלמיד והמורה קטנות יותר
3 .      קיים קשר חיובי בין אינטראקציות בין התלמיד והמורה והישגי התלמיד, ככל שהאינטראקציות בין תלמיד- מורה רבות יותר כך הישגי התלמיד גבוהים יותר.
במחקר של Achilles, (2012)מעלים את בעיית השימוש בנוסחאות למדידת תלמידים ומורים, המפריעה ביותר להבנה ולשימוש הנכון בכיתות קטנות; יחס תלמיד- מורה -pupil-teacher ratio (PTR), היא בעיה חשבונאית, גודל כיתה היא בעיה נוספת. לפי Achilles, (2012) השניים לא זהים ולכן לא ניתן להשתמש בנתונים של PTR כתחליף לנתונים ממשיים של גודל כיתה ובדומה לפיChingos , (2011)נוסחאות שונות לספירת מורים ותלמידים הם מכשול ראשי להבנת ושימוש נכון במושג של כיתות קטנות ויש לזכור כי PTR היא בעיית חלוקה ואילו גודל כיתה בעיית חיבור, ולא ניתן להשתמש ב PTR כתחליף לנתוני גודל כיתה.