ניהול השיווק- עבודת גמר חברת תנובה
מוסד לימוד | הקריה האקדמית אונו |
סוג העבודה | עבודת גמר |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | מנהל עסקים, ניהול, שיווק, תנובה |
שנת הגשה | 2014 |
מספר מילים | 5177 |
מספר מקורות | 8 |
תקציר העבודה
תוכן עיניינים מבוא
-..
3
תקציר מנהלים -…
4
מיהי הפירמה בה עוסקת העבודה –..
5
מהי פילוסופיית ניהול השיווק המאפיינת את הפירמה –… 6
תמהיל מוצרים –
7-8
ניתוח מתחרים ע"י מודל פורטר —
9-12
מודל SWOT –
13-משפטים מודל בוסטון –
16-19
מהן אסטרטגיות ההמחה שבהן נוקטת הפירמה . 20-21
סיכום ומסקנות –
22
ביביליוגרפיה —
23
מבוא
בעבודה זו נערך סקירה מקיפה על חברת תנובה.
חברת תנובה הוקמה בשנת 1926 והיא הינה החברה המובילה בשוק החלב.
עם התקדמות השנים חברת תנובה התפתחה והגדילה את תמהיל מוצריה באופן ניכר ומגוון.
נערוך סקירה מקיפה על כלל תמהיל מוצריה תוך התייחסות ממוקדת בתחום החלב לאורכו ולעומקו.
נתמקד במכלול הבעיות שליוו את החברה במהלך השנים על מנת להגיע לנקודת ההצלחה שלה כיום, תוך סקירה מקיפה של החברה אל מול כלל מתחריה והצגת השתלטות החברה על שוק החלב ע"י נטרול הקשיים והמתחרים אשר עמדו בדרכה.
תנובה הטביעה את חותמה בהיסטוריה של ישראל כחברה מובילה וחזקה, היא משמשת כמודל לחיקוי והערצה בקרב פירמות מתחרות רבות בשוק. למרות כל הצלחותיה של תנובה היא לא נחה וממשיכה להתפתח בקצב מסחרר וממשיכה להשקיע משאבים רבים בחקר השוק על מנת להמשיך ולהגדיל את נתח השוק שלה.
תקציר מנהלים תנובה הוקמה בשנת 1926 על-ידי איגוד של חברי הקיבוצים.
כיום תנובה הינה החברה הגדולה ביותר לייצור מוצרי חלב על סוגיו השונים וחולשת על__ מהשוק.
תנובה מאמצת את השיטה השיווקית, כלומר היא בוחנת את צורכי השוק אל מול מתחריה ובכך מחליטה איזה מוצרים לייצר על מנת להבטיח הצלחה גדולה.
תנובה הינה חברה גדולה בעלת תמהיל מוצרים נרחב ביותר. תמהיל זה מחולק ל-3 קווים נרחבים אשר מכילים בתוכם את כלל המוצרים, קו מוצרי החלב – הינו הקו המרכזי והרחב ביותר, קו מוצרי בשר עופות ודגים וקו מוצרי הסויה.
תנובה נוקטת במספר רב של אסטרטגיות בהתאם למגוון המוצרים הנרחב שלה.
קיימות לה מתחרות רבות כגון שטראוס וטרה אשר לוקחות חלק מנתח השוק של תנובה, מודל פורטר מפרש לנו את התחרות אשר קיימת בין הפירמות בשוק.