עבודה בסוציולוגיה על ריבוד ואתניות בקשר למוזיקה המזרחית בישראל.
מקצוע | סוציולוגיה |
מילות מפתח | אתניות, מוזיקה מזרחית, סוציולוגיה, ריבוד |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 1593 |
מספר מקורות | 4 |
תקציר העבודה
המוזיקה המזרחית התקדמה רבות מאז קום המדינה. בתהליך הדרגתי עברה המוזיקה המזרחית ממוזיקה שנמצאת בשוליים ושמתקשה להיכנס לרשימות ההשמעה של תחנות הרדיו למוזיקה הנשמעת ביותר בישראל, כאשר גם הממסד מקבל אותה והזמרים המזרחים אף שרו באירועים רשמיים של הממשלה ושל הנשיא. למרות זאת יש עדיין אירועים שהמוזיקה המזרחית סגורה בפניהם כמעט באופן מוחלט. לפי הכתבה של אוזן (משפטים.04.13), בטקסי יום הזכרון הרשמיים כמעט ואין ייצוג למוזיקה המזרחית וזאת למרות שמוזיקה זו מלאה בשירים עצובים ומרגשים. כדי להבין את הסיבות הסוציולוגיות להדרת המוזיקה המזרחית מאירועים אלה, אעזר בתיאוריות השונות בריבוד ובאתניות ואתמקד בחברה הישראלית ע"י המאמרים של קימרלינג (2001), בן פורת (2001) ודהן ואחרים (2012).