סמינריון: עמדות מורים ערבים לגבי מבחן מיון שפה בערבית
מוסד לימוד | אוניברסיטת תל-אביב |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | הדיגלוסיה, מבחן מיון שפה בערבית, מדיניות ישראל לשפה הערבית ., עמדות מורים ערבים |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 10053 |
מספר מקורות | 38 |
תקציר העבודה
עמדות מורים ערבים לגבי מבחן מיון שפה בערבית תוכן העניינים
עמוד תקציר . 3
סקירת ספרות
1 . מבוא – 5
2 . ערבית כשפה קשה 5
3 . חשיבות השפה – 6
4 .מדיניות הלשונית של השפה הערבית בישראל — 7
5. עיון בתוכניות הלימודים בשפה הערבית — 10
6 . הערכת מורים : 11
7.כלים ושיטות להערכה 12
8 .מבחנים מה הם מנהל עסקים רציונל 17
מתודולוגיה –.
17
רציונל המחקר שאלות המחקר רשימת מקורות .. 29
משרד החינוך החל בתהליך שינוי במיון מורים לעסוק בהוראה במגזר הערבי באמצעות מתן משקל גבוה למרכיבים האיכותיים .
שינוי זה יאפשר את שיפור איכות המורים וההוראה וכן יתרום באופן משמעותי לקידום ההישגים הלימודיים של תלמידי המגזר הערבי . השינוי שמוביל המשרד הוא הענקת משקל גבוה לשקלול כלל המרכיבים למעבר מבחן שפה ולהישגים אקדמיים גבוהים .
מטרת המחקר היא לבדוק את עמדת המורים הערבים כלפי ההתמודדות שלהם בשפה הערבית, הגלובליזציה של הפעילות הכלכלית; התרחבות תפקיד הלמידה בכל שלבי החינוך; החשיבות המתגברת של כשירות לשונית כמפתח להכשרה מקצועית ,כשהעולם נעשה רב–לשוני ורב–תרבותי. לנוכח השינויים האלה, אין פלא שכיום נדרשת כשירות לשונית גבוהה במיומנויות השפה השונות בכל שלבי הלימוד.
האוריינות מתפתחת אצל האדם מהגיל הרך. ההתפתחות היא תהליך מתמשך, שאינה מפסיקה בשום שלב.
השפה לעתים קרובות מהווה אמצעי שעוזר לקבוצות מיעוט להעביר את השאיפות הלאומיות, הרגשות, הנורמות והערכים ולהגן על זהותם ולשמור מורשתם ואת המסורות שלהם.. תרבות האנשים והמעמד הכלכלי והחברתי וההתקדמות הפוליטית במשך הדורות הסתמכה בעיקרה על התפתחות השפה שלהם.
על כן, אפשר לומר שהשפות חיוניות לבניית מדיניות (Jabareen,
2 004).
בישראל מוגדרת השפה הערבית כשפה רשמית לצד השפה העברית; למרות זאת, ההתייחסות אל השפה הערבית היא כאל שפת מיעוט.
המחקר בודק את העמדות של מורים ערביים כלפי מבחן השפה הערבית ואת ההשלכות של מבחן זה על הוראת הערבית בבתי ספר ערביים.
משתני המחקר:
1 . עמדות מורים
2 – מבחן שפה בערבית שיטת המחקר – איכותי