עבודת גמר קונפליקט בבית ספר, כולל ראיון
מוסד לימוד | אוניברסיטת חיפה |
סוג העבודה | עבודת גמר |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | בית-ספר, יישוב סכסוכים, קונפליקט, תכנית פתרון סכסוכים |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 3892 |
מספר מקורות | 10 |
תקציר העבודה
בניית תכנית להתמודדות עם קונפליקט בבית ספר תוכן עניינים
הקדמה מהות וחשיבות התכנית מטרות התכנית להתמודדות ויישוב קונפליקטים בבתי ספר בניית תכנית אופרטיבית למטרות שהצבנו:
דיון ומסקנות ביבליוגרפיה נמצא כי קונפליקטים רבים נפתרו ע"י מו"מ ישיר בין הצדדים (Pruitt ,Rubin & Kim,,1994) וכי נורמות חברתיות משפיעות על בחירת אופן יישוב הקונפליקט. הגישור הוא תהליך לפתרון קונפליקטים, (גפן, 2003 ) לפי Sweeney & Carrathers, (1996) הגישור הוא שיטת פתרון קונפליקט המשתמשת בשירותי אדם נוסף וניטראלי , כתהליך של תקשורת בין אישית המובילה לפתרון מוסכם על שני הצדדים.
הגישה הדוגלת בגישור, לפי רווה,(2000), טוענת שקונפליקט הוא כוח נורמאלי וחיובי שעשוי ללוות גדילה עצמית ושינוי חברתי, אלא שיש לדעת להתמודד איתו נכון.
נקודת החוזק בתכנית המוגשת היא בחשיבה המונחת בבסיס רעיון תכנית הקניית מיומנויות גישור המניחה כי התלמידים עצמם מסוגלים לשמש כמשכיני שלום בינם ובין עצמם, כמגשרים, מתווכים וכמנהלי משא ומתן. יש כאן העצמת התלמידים. החוזק טמון בעובדה כי התלמידים הם בעלי השפעה רבה על מרקם היחסים החברתיים בבית הספר, זאת משום שהם מכירים את האווירה, החוקים והנורמות השוררת ביניהם ותלמידים אחרים אינם רואים בהם מקור סמכות וענישה, הם מגיעים מתוך הקבוצה עצמה.