תולדות הקולנוע

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1378

תקציר העבודה

ממ"ן 12
שאלה 1 – היחסים בין הקולנוע האמריקאי לגרמני מניעי הדמויות והאיפיון שלהן ·      בסרטים האמריקאים ניתן לראות כי מנסים להציג לנו את הדמות הראשית כדמות רגילה וממוצעת שרוב עניינה הוא בחיי משפחה טובים ומאושרים. מראים לנו דמות ממוצעת ושגרתית שחייה היא כמו החיים של כולנו. בסרט 'ההמון', הדמות הראשית היא דמות גבר אשר הולכת באופן שגרתי יום יום לעבודה. את העבודה הוא לא אוהב, אבל אין לו ברירה אחרת.
הוא לא מסוגל לשאת את המחשבה שלא יועד לו גורל מיוחד ושאינו עולה על כל אדם אחר.
הוא מנסה להתבלט בעבודה ע"י כך שהוא עובד מהר וביעילות אך עדיין הוא ממשיך לקבל שכר נמוך. הוא מכיר אישה ומכאן והילך נראה כאילו חייו יהיו חיים מאושרים. אך ישנם מכשולים בזוגיות של השניים. הם רבים הרבה, בעיקר בגלל חוסר תרומתו לענייני הבית. בסוף הסרט ניתן לראות את האיש, אשתו והילד שנותר(לאחר שאחותו מתה בתאונה), בעת בילוי בתיאטרון, מפויסים זה עם זו וגאים בניצחונותיהם הקטנים ומשלימים –
תפאורה ·      בסרטים האמריקאים ניתן לראות תפאורה ריאליסטית המדמה את המציאות בצורה מדוייקת. בסרט "ההמון" אנו רואים את תפאורת הבית, המשרד, התיאטרון ועוד. כל אלה מוצגים בצורה התואמת את המציאות. הכניסה למציאות מגבירה את אמינות הסרט ןגורמת לנו הצופים לקבל מן הסרט תחושה כאילו אנו צופים בסיפור אמיתי.
·      הגרמנים צילמו בין כותלי האולפן אפילו חלק מסצינות החוץ. מרבית היוצרים הגרמנים ויתרו על המרחבים הפתוחים, על החירות של העולם החיצוני. התוצאה הייתה לא רק שליטה ..
·      שאלה 2 – מטאפורות בסרט 'אוניית הקרב פוטיומקין' ·           בתחילת הסרט ניתן לראות סצינה של בחישת המרק הרותח, ולאחר מכן שקופית שבה כתוב המלחים רותחים מזעם. זוהי מטאפורה ברורה של מצבם הרגשי של המלחים לאחר שהם שומעים את הכרזתו של הרופא שבודק את תקינות הבשר. הבשר הנגוע ברימות נבדק ע"י הרופא, הוא מסתכל על הבשר דרך משקפיו וניתן לראות בבירור מוחלט כי הבשר נגוע ברימות ורקוב. למרות זאת הרופא מאשר כי הבשר ראוי לאכילה. המלחים מתקוממים ו'רותחים מזעם'. ·           בהמשך הסרט אנו רואים סצנה שבה מופיעה אם המחזיקה בעגלת תינוק מעל גרם מדרגות. האמא נורית ע"י אחד החיילים. היא נופלת וגורמת לעגלה להתדרדר. עגלת תינוק …
שאלה
3 – המתח בין הזוהר ההוליוודי לבין הריאליזם בסרט 'קזבלנקה' ·           בסרט מייחסים חשיבות גבוהה למעצר האדם שרצח את הבלדרים. מייחסים לעניין הזה אקט של הצגה. המעצר ייערך בבית הקפה ו"יבדר" את האורחים בו. בידור הוא אקט הוליוודי ומשתמשים במעצר הזה כדי לבדר את הקהל. למרות שמדובר בפעולה דרמתית. בסופו של דבר בדרך לא צפויה (מאחר וכל הזמן נראה היה בסרט שיהיה מדובר בהליך מאוד פשוט ומהיר), המעצר מסתבך (בדרך מאוד ריאליסטית) כשהעצור לא משתף פעולה יורה על השוטרים, אך הם מצליחים לתפוס אותו ולקחת אותו. במהלך היריות האנשים בבית הקפה נבהלים, אך כשהמעצר מסתיים כולם חוזרים לשגרה כאילו דבר לא קרה.
·           …