לגדול עם טלוויזיה 2015
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: המסכים בחייהם של ילדים ובני נוער |
ציון | 85 |
שנת הגשה | 2015 |
מספר מילים | 776 |
תקציר העבודה
ממ"ן
1 3: לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט
1 .א. מרכיבי מודל הקיבולת, לפי המאמר מורכב ממספר גורמים:
· עיבוד עלילה- הסיפור המוצג בתכנית מושפע ממאפייני התכנית. התכנית צריכה להיות פשוטה וברורה, צריך להיות רצף אירועים,סדר זמנים כרונולוגי ומידע ומפורש.
כמו כן, ישנה השפעה ממאפייני הצופה, כלומר ידע קודם על הדמויות והסיפור, עניין בתכנית, הכרת הסכמות והמאפיינים הצורניים.
· תוכן חינוכי- מושגים או מסרים חינוכיים האמורים לעבור לצופה. מופעש ממידת הבהירות והמפורשות של התוכן החינוכי, ידע קודם של הצופה על עולם התוכן ועניין בו.
· המרחק ביניהם- עד כמה התוכן החינוכי משולב בעלילה. אם המרחק בין העלילה לתוכן החינוכי קטן, התהליכים שלימים זה את זה וההבנה מתחזקת. אם קיים מרחק גדול, –