תרגום וסיכום מאמר - הפחתת ערך עם הזמן והיענות למחזקים דחויים בכתה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע ,
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 628
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

TEMPORAL DISCOUNTING PREDICTS STUDENT RESPONSIVENESS TO EXCHANGE DELAYS IN A CLASSROOM TOKEN SYSTEM Journal of Applied Behavior Analysis
2 011
Reed, D. D., & Martens, B. K. (2011). TEMPORAL DISCOUNTING PREDICTS STUDENT RESPONSIVENESS TO EXCHANGE DELAYS IN A CLASSROOM TOKEN SYSTEM. Journal of Applied Behavior Analysis, 44(1),
1 –18. doi:10.1901/jaba.2011.44-1
.
הפחתת ערך עם הזמן מנבאת היענות לדחיות משתנות של תלמידים למחזקים בכתה אימפולסיביות היא אחת ממאפייני הפרעת קשב וריכוז בילדים ונקשרה לבעיות תעסוקה, הורות שימוש בסמים ועוד. מחקרים מוקדמים שבדקו קבלת החלטות אי-רציונלית הגדירו אימפולסיביות כדפוס של העדפת פרס קטן ומהיר יותר על פני פרס גדול ומעוכב יותר (הפחתה – עם – הזמן). במילים אחרות, פרסים מאבדים את ערכם הסובייקטיבי ככל שהעיכוב בקבלתם גדל. מחקרים אלו הראו שלהערכת הפחתה-עם-זמן יש ערך רב במחקרי מעבדה אולם ערכם למחקרים בבתי ספר, בהם לרוב הפרסים הינם דחויים, אינו ידוע, וכן יחסם עם היענות למחזקים דחויים.
המטרה הבסיסית/ראשונית של המחקר הייתה לבחון את הקשר בין היענותם של ילדים לבחירה כספית היפותטית ובין היענותם למחזקים מידיים ודחויים בכתה. מטרה שניה הייתה לבדוק את יציבות ההפחתה שנקבעה אחרי שבוע (מהימנות מבחן חוזר). לבסוף, נועד לקבוע האם הליך ההפחתה יעיל בילדים שהראו הפחתה-עם-זמן גדולה יותר ביחס לחבריהם.
המשתתפים היו ילדים מ3 כיתות ו' בבית ספר ציבורי בארה"ב. נבדק שלילדים אין לקות למידה ידועה, שהם דוברי אנגלית שוטפת ויודעים לקרוא.